خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/30 - 11:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عمویی:

واکنش ایران به بازگشت برجامی آمریکا به رویکرد جدید واشنگتن بستگی دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست خارجی کشورمان وابسته اشخاص نیست و ایران براساس رویکرد جدید آمریکا نسبت به برجام واکنش نشان خواهد داد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درباره رویکرد جمهور اسلامی در مواجه با بازگشت احتمالی آمریکا به برجام گفت:مشکلات اقتصادی کشورمان بیشتر از آن که ریشه خارجی داشته باشد مربوط به داخل است به همین دلیل مجلس تلاش زیادی کرده تا با استفاده از ابزار نظارتی خود دستگاه های مرتبطی مانند وزارت صمت و بانک مرکزی فعالیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دو نگاه برای تحریم وجود دارد؛ اول اینکه طرف مقابل باید به این جمع‌بندی برسد که مسیر قبلی خود یعنی اعمال فشار علیه ایران را تغییر بدهد برای همین در مجلس طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ارائه شده تا طرف مقابل وادار به باز اندیشی در سیاست هایش شود.



وی افزود: اروپایی‌ها در انجام تعهداتشان منفعل عمل کردند  به گونه ای که مکرون رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای اعلام کرد شرکت های اروپایی با آنها برای تجارت با ایران همراهی نکردند که این نقطه ضعف اروپایی‌ها  است و باید این مسیر را اصلاح کنند.



عمویی تصریح کرد: نوع واکنش ایران نسبت به آمریکا بستگی به سیاست های طرف مقابل دارد و بحث اشخاص برای کشورمان موضوعیت ندارد برای همین بایدن یا ترامپ فرقی ندارد باوجود این که هنوز نتایج انتخابات آمریکا قطعی نشده  اما امیدوارم که قبل از بدتر شدن وضعیت موجود؛ ترامپ نتیجه را بپذیرد.



وی تاکید کرد: سیاست ایران بر مبنای اشخصاص نیست بلکه نگاهمان به سیاست های جدید ایالت متحده است که باید  برخلاف سیاست قبلی خود مبتنی بر اعمال فشار حداکثری نباشد چرا که احیای تحریم‌ها علیه ایران سیاست مخربی بود و باعث مشکلات زیادی برای مردم شد بر این اساس با تغییر رویکرد آنها؛ مواضع خود را اعلام خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 308402
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار