خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/20 - 13:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سرگزی:

وام بانک جهانی به ایران برای مقابله با کرونا بیانگر شکست یکجانبه گرایی آمریکا است

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس اعتقاد دارد رفتار بی طرفانه نهادهای بین المللی در خصوص مقابله با کرونا بیانگر شکست سیاست های یکجانبه گرایی آمریکا علیه ایران و اعمال تحریم های ظالمانه است.

محمد سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وام ۹۰ میلیون دلاری بانک جهانی به ایران برای مقابله با کرونا علی رغم عدم موافقت آمریکا و لابی رژیم صهیونیستی، گفت: متاسفانه با وجود تمام توافقاتی که بعضا پیرامون مسائل گوناگون خصوصا با کشورهای 1+5 انجام شد، اما شاهد اعمال تحریم ها و محدودیت هایی علیه کشورمان بودیم.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از محدودیت ها شامل حوزه دارویی و تامین تجهیزات پزشکی خصوصا برای مقابله با کرونا بوده است، اظهار کرد: در واقع این کشورها تلاش کرده اند مجموعه ها و سازمان های بین المللی را تحت فشار قرار دهند تا همراهی لازم با کشورمان را نداشته باشند از این رو برخی از این نهادها از مدار بی طرفانه خارج شدند و بر اساس نظرات کشورهای متاخصم رفتار کردند.



وی ادامه داد: کرونا شرایط خاصی را برای همه کشورها ایجاد کرده لذا دستگاه های بین المللی باید برای رفع این مشکل مبتنی بر نظر و رویکرد بی طرفانه رفتار کنند که خوشخبتانه بانک جهانی در این راستا حرکت کرده است.



رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این امر در حالیست که وزارت امور خارجه کشورمان باید دیپلماسی عمومی خود در عرصه بین المللی را فعال کند تا نیازهایی مانند مسائل دارویی و تجهیزاتی وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری کرونا برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 335382
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار