خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/29 - 18:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

هیأت پارلمانی کشورمان در مراسم چهل و چهارمین سالگرد انقلاب مردمی ساندینیستا شرکت کرد

هیأت پارلمانی کشورمان به ریاست عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی سفر به ماناگوا، در مراسم چهل و چهارمین سالگرد انقلاب مردمی ساندینیستا که در سراسر قلمرو نیکاراگوئه و در چندین کشور در سراسر جهان به این مناسبت برگزار شد شرکت نمود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیأت پارلمانی کشورمان به ریاست ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی سفر به ماناگوا، در مراسم چهل و چهارمین سالگرد انقلاب مردمی ساندینیستا که در سراسر قلمرو نیکاراگوئه و در چندین کشور در سراسر جهان به این مناسبت برگزار شد شرکت نمود.



هیأت هایی از کشورهای مختلف جهان نیز طبق سنت بیش از چهار دهه در این جشن بزرگ میهنی با نمایندگی های متعدد دیپلماتیک، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در این مراسم حضور داشتند.در مراسم رسمی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب ساندینیستی نیکاراگوئه، نمایندگانی از بلاروس، بورکینافاسو، کوبا، هندوراس، جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان مکزیک از حزب کارگر، جبهه آزادی‌بخش موزامبیک، جنبش ملی فتح برای آزادی فلسطین، فدراسیون روسیه، جمهوری بولیواری ونزوئلا و جمهوری دومینیکن نیز حضور داشتند.











دیدار ابراهیم عزیزی با رئیس گروه دوستی پارلمانی نیکاراگوئه و ایران


همچنین بیش از 300 نفر از آرژانتین، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، ایالات متحده، گواتمالا، مکزیک، پاناما، پورتوریکو، جمهوری دومینیکن و همچنین از اروپا، اسپانیا، ایرلند، ایتالیا، نروژ و بریتانیا که در نیکاراگوئه به عنوان نویسندگان، روشنفکران، رهبران کارگری، اجتماعی و مذهبی شناخته می شوند به نمایندگی از جنبش‌های مختلف اجتماعی و دانشگاه‌ها در سالگرد مبارزات و افتخار به پیروزی‌هایی که هزینه‌های بسیار زیادی داشته و حقیقت دارند، شرکت کردند.



در میان میهمانان بین المللی حضور معاون نخست وزیر و وزیر کشاورزی آبخازیا و همچنین معاون وزیر امور خارجه بلاروس به همراه هیأتی مهم برجسته بود. از بورکینافاسو، نخست وزیر آپولینر یواخیمسون کیلم دی تامبلا؛ معاون نخست وزیر کوبا، خوزه لوئیس تاپیا فونسکا از هندوراس و از جمهوری اسلامی ایران سیدعلی آقازاده دافساری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جمله دیگر حاضرین در مراسم بودند./



پایان پیام

  • کد خبر : 365344
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار