خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/10 - 09:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان‌آبادی:

همکاری مشترک امنیتی تهران و اسلام آباد سبب کاهش قاچاق مواد مخدر و اقدامات تروریستی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد همکاری مشترک امنیتی تهران و اسلام آباد سبب کاهش قاچاق مواد مخدر و اقدامات تروریستی می‌شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه میان ایران و پاکستان، گفت: متاسفانه دو کشور همواره از سوی گروه های افراطی و تروریست ها مورد آسیب قرار گرفته و سبب بروز مشکلات جدی شده اند لذا همکاری های مشترک می تواند به کاهش اقدامات تروریستی در مرزها کمک شایانی کند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید فراموش کرد که هر دو کشور با افغانستان نیز مرز مشترک دارند و این موضوع موجب شده گروه های تروریستی در خاک این کشور حضور داشته باشند و برای فعالیت هایشان به پاکستان یا ایران بیایند.



وی با اشاره به اینکه دو کشور یاد شده در حال پیش بینی فعالیت های مشترک اقتصادی هستند لذا مولفه مهم برای تحقق این امور در گرو تامین امنیت است، ادامه داد: نباید فراموش کرد تهران و اسلام آباد بر اساس تعهدات پیمان شانگهای، می توانند با یکدیگر فعالیت مشترک امنیتی و سیاسی داشته باشند و به عبارتی می تواند اذعان کرد بستر لازم برای اقدامات مشترک امنیتی فراهم است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه ایران و پاکستان با اقدامات مشترک می توانند اطلاعات خود در مورد فعالیت تروریست ها را در اختیار یکدیگر قرار دهند، افزود: در واقع این موضوع می تواند به کاهش تردد تروریست ها در مرزهای مشترک، قاچاق مواد مخدر و غیره کمک شایانی کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه کشورهای خاورمیانه دریافته اند که تامین امنیت مهم ترین مولفه برای پیشرفت سرزمینشان محسوب می شود، خاطرنشان کرد:  بنابراین اقدام مشترک تهران و اسلام آباد می تواند به عنوان الگویی برای کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد تا شاهد از بین رفتن تمامی تنش ها در منطقه باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 364225
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار