خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/16 - 09:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

همکاری دوجانبه ایران و هند در آسیای مرکزی آینده اقتصادی خوبی را رقم می‌زند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد همکاری دو جانبه ایران و هند در حوزه آسیای مرکزی، خلیج فارس و شبه قاره می تواند آینده اقتصادی خوبی را رقم بزند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دهلی نو، گفت: کشورهایی مانند هند از جمله کشورهایی هستند که به نظر کارشناسان جزء قدرت های قابل توجه اقتصادی در عرصه جهانی محسوب می شوند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هندی ها اشتراکات فرهنگی زیادی با ایران دارند که این مهم نیز می تواند زمینه ساز تعاملات دوجانبه خوبی باشد، اظهار کرد: هر چند روابط دو کشور دارای افت و خیز بوده و به دلیل برخی مسائل مانند نوع رفتار با مسلمان شاهد برخی چالش ها و تنش ها نیز بوده ایم.



وی با بیان اینکه حضور هندی ها در منطقه چابهار می تواند یکی از فرصت های همکاری دو جانبه در عرصه اقتصادی باشد، ادامه داد: در این میان با توجه به سیاست همسایه محوری کنونی جمهور اسلامی، همکاری ایران و هند در حوزه آسیای مرکزی، خلیج فارس و شبه قاره هند می تواند آینده اقتصادی خوبی را رقم بزند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه هند در حوزه تولید محصولات کشاورزی، تجهیزات الکترونیک، پوشاک و گردشگری می تواند خدمات خوبی را ارائه کند، افزود: در این میان ایران نیز در حوزه گردشگری، مسائل داروئی و پزشکی، نفت و پتروشیمی و غیره ظرفیت های خوبی دارد که می تواند به هندی ها ارائه کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد مواضع استقلال طلبانه کشور هند به عنوان یکی از کشورهای مستقل سیاسی و یکی از پایه گذاران جنبش عدم تعهد، در شرایط جهانی قابل تامل و مهم محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 343281
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار