خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/11 - 12:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
یزدی‌خواه با اشاره به گفتگوی امیرعبداللهیان و بایراموف؛

همکاری تهران و باکو می‌تواند سبب ایجاد امنیت پایدار و رونق اقتصادی در منطقه شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد امنیت پایدار، رونق اقتصادی و تعاملات فرهنگی در سایه همکاری های منطقه ای با مشارکت کشورهای همسایه محقق می شود.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با گفتگوی تلفنی وزرای امورخارجه ایران و جمهوری آذربایجان و تاکید بر مخالفت با حضور کشورهای خارجی در منطقه، گفت: ایجاد امنیت پایدار، رونق اقتصادی و تعاملات فرهنگی در سایه همکاری های منطقه ای با مشارکت کشورهای همسایه محقق می شود.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست همسایه محوری در اولویت رویکرد دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی به طور ویژه در دستوکار قرار دارد لذا این مهم باید در روابط دوجانبه تهران و باکو به طور جدی دنبال شود.



وی با اشاره ابراز نارضایتی امیرعبداللهیان از اظهارات غیرواقع بینانه مقامات آذربایجان، ادامه داد: در واقع کشورهای همسایه باید مسائل و سوءتفاهم های خود را از طریق گفتگو مذاکره حل و فصل کنند نه اینکه این موضوعات را در رسانه ها مطرح کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی دیپلماسی بهترین گزینه برای رفع مشکلات و دغدغه ها است و این مهم در حالیست که دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان با یکدیگر همسایه بوده و تاکید بر این رویه با تکیه بر مولفه حسن همجواری دارای اهمیت دوچندان است.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت های اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور وجود دارد که می تواند موجب درآمدزایی شود، خاطرنشان کرد: همچنین دو کشور می توانند در حوزه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی  نیز با اتخاذ رویکرد مشترک تاثیرگذاری داشته باشند که این مهم در شرایط کنونی دنیا دارای اهمیت است./



پایان پیام

  • کد خبر : 354486
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم