خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/18 - 16:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیرضابیگی در دیدار سفیر بلاورس:

همکاری ایران و بلاروس باید در جهت رفع تحریم های ظالمانه غرب باشد

نماینده مردم تبریز در مجلس در ملاقات سفیر بلاورس با بیان اینکه دو کشور ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌هایی مانند صنایع، انرژی، کشاورزی و علوم دارند تاکید کرد که بیشترین همکاری ایران و بلاروس باید در جهت رفع موانع موجود باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران بعد از ظهر امروز سه‌شنبه (18 آبان ماه) بااحمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



علیرضابیگی در ابتدای این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران و بلاروس را رو به جلو و سازنده خواند و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان دو کشور در بخش هایی مانند صنایع، انرژی، کشاورزی و علوم زمینه لازم برای توسعه همکاری‌ها مهیا است



وی ضمن محکوم نمودن تحریم‌های غرب علیه دو کشور تصریح کرد: با توجه به تحریم ظالمانه غرب علیه مردم ایران و بلاروس، طرفین باید همکاری بیشتری برای رفع موانع موجود داشته باشند.



نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای تسهیل و تسریع همکاری های دو کشور و مهیا نمودن زیرساخت های قانونی برای توسعه روابط دوستانه فیمابین وجود دارد.



علیرضابیگی در پایان بر اهمیت همکاری های استانی ایران و بلاروس تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود که شاهد تقویت روابط فیمابین در این حوزه باشیم.



امیدواریم در ماه های آینده جلسه بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس برگزار شود​



دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از علاقمندی مجلس بلاروس برای توسعه همکاری ها با مجلس شورای اسلامی خبر داد.



وی گفت: امیدواریم در ماه های آینده جلسه بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس برگزار شود و از این مجری تحکیم و گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور را دنبال کنیم.



دیمتری کالتسوف در پایان از آمادگی سفارت بلاروس در تهران برای تداوم گفتگوها با مجلس شورای اسلامی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مذاکرات موجبات رفع موانع احتمالی همکاری های طرفین را فراهم نماید./



پایان پیام

  • کد خبر : 330872
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار