خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/22 - 11:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
میرتاج‌الدینی:

همکاری استراتژیک میان تهران و پکن خنثی کننده اقدامات مداخله‌گرایانه کاخ سفید در منطقه است

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس اعتقاد دارد همکاری های استراتژیک میان تهران و پکن خنثی کننده اقدامات مداخله‌گرایانه ایالات متحده در منطقه و جهان است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر وزیرخارجه کشورمان به چین و مذاکره درباره توافقنامه ۲۵ ساله، گفت: روابط دوستانه میان تهران و پکن می تواند پشتوانه خوبی برای افزایش سطح مناسبات دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی باشد.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر تحکیم همکاری‌ های دوجانبه در حوزه‌های مختلف با کشور چین است، اظهار کرد: در واقع چنین همکاری های استراتژیکی به نوعی خنثی کننده اقدامات مداخله‌گرایانه ایالات متحده در منطقه و جهان است.



وی ادامه داد: بدون شک مسائل مربوط به همکاری در حوزه های حمل و نقل، ریلی، قطارهای پرسرعت، مسکن، صنعت خصوصا حوزه خودرو و غیره باید در مفاد قرارداد بلندمدت میان دو کشور مورد توجه قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عینیت بخشی به تفاهم نامه دوجانبه میان ایران و چین نیازمند عزم جدی مسئولان دو کشور است، افزود: در واقع باید از ظرفیت های چین برای سرمایه گذاری های مشترک خصوصا برای توسعه بنادر کشورمان و همچنین حوزه نفت و صنایع پایین دستی این امر بهره ببریم.



نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه و گسترش ارتباطات میان تهران و پکن می تواند الگویی برای برقراری روابط دوجانبه استراتژیک با دیگر کشورهای همسایه، منطقه و دنیا باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 335547
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار