خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
انتقاد دشتی اردکانی از رفتار متناقض فرانسوی‌ها؛

نگاه اروپایی‌ها به حقوق بشر ابزاری است/ کمیسرعالی حقوق بشر سرکوب مردم پاریس را بررسی کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد حقوق بشر برای اروپایی ها به عنوان یک ابزار است و هرگاه به نفعشان باشد از آن حمایت می کنند اما وقتی منافعشان در خطر است، آن را زیر پا می گذارند.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با نامه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه به کمیسرعالی حقوق بشر نسبت به ضرب و جرح معترضان فرانسوی، گفت: به وضوح می توان دید که غربی ها همواره سیاست یک بام و دوهوا را نسبت به کشورهای دیگر اعمال می کنند و این موضوع در رابطه با حقوق بشر نیز تکرار می شود.



نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه مشاهده می شود معترضان فرانسوی به دلیل بیان خواسته به حق خودشان چطور مورد هجمه قرار گرفته و با شدیدترین برخوردها روبرو می شوند اما هیچ کدام از کشورهای اروپایی این اقدام پاریس را محکوم نکرده است.



وی ادامه داد: در واقع غربی ها اعتراضات مسالمت آمیز را سرکوب می کنند اما وقتی در کشوری مانند ایران اقدام به اجرای سناریو اغتشاشات می کنند، ژست دفاع از حقوق بشر می گیرند و مدام در رسانه ها کشورمان را متهم می کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حقوق بشر برای اروپایی ها به عنوان یک ابزار است، افزود: بر این اساس هر گاه به نفعشان باشد از آن حمایت می کنند اما وقتی منافعشان در خطر است، آن را زیر پا می گذارند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان های حقوق بشری مانند کمیسرعالی حقوق بشر باید به موضوع نقض حقوق اولیه انسانی در خیابان های پاریس رسیدگی کنند، خاطرنشان کرد: در واقع سکوت و عدم پیگیری این مهم از سوی این مجموعه ها نشان دهنده رفتار متناقض آنها با وظایفشان خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359516
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم