خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/13 - 19:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

نهادهای بین‌المللی برای ایجاد صلح و ثبات در یمن هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: نهادهای بین‌المللی برای ایجاد صلح و ثبات در یمن دست روی دست گذاشته‌اند و هیچ اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تحریم‌ها ظالمانه آمریکا علیه یمنی‌ها اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها همیشه نسبت به رفتارهای حقوق بشری استانداردهای دوگانه را در پیش گرفتند و البته هیچگاه هم به حقوق بشر اعتقادی ندارند و فقط داعیه‌دار آن هستند.



سردمداران ایالات متحده حقوق بشر را به نفع خود تعبیر و تعریف می‌کنند



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: سردمداران ایالات متحده حقوق بشر را به نفع خود تعبیر و تعریف می‌کنند؛ چرا که اگر به دفاع از حقوق انسان‌ها باور داشتند، گروه‌های تکفیری را برای سرنگون کردن بشریت بوجود نمی‌آوردند.



این نماینده مردم در مجلس به اتفاقات یمن اشاره و اظهار کرد: تجاوز در یمن با بی‌رحمانه‌ترین اقدامات نظیر آوار کردن انسان‌ها و کودک کشی انجام می‌شود و متاسفانه عربستان سعودی تحت سلطه آمریکایی‌ها دست به چنین جنایاتی می‌زند.



حکام عربستان باید بدانند که آمریکا پشتوانه‌ای برای آنها نخواهد بود



وی افزود: حکام عربستان باید بدانند که آمریکا پشتوانه‌ای برای آنها نخواهد بود و بایستی دست از این حرکات نابخردانه بردارند؛ ضمن اینکه جهان اسلام هم می‌بایست یکصدا علیه تجاوز در یمن فریاد بزند.



جمهوری اسلامی ایران همیشه مدافع مظلومان بوده است



عضو هیات رئیسه مجلس به نقش جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق مظلومان اشاره و تاکید کرد: نهادهای بین‌المللی هم در قبال تجاوز در یمن سکوت پیشه کرده‌اند و هیچ اقدامی در راستای ایجاد صلح و ثبات در این کشور انجام نمی‌دهند.



سلیمی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه مدافع مظلومان بوده است و نسبت به تجاوز در یمن هم بی‌تفاوت نمانده و از هیچ اقدامی برای شکل‌گیری صلح و ثبات در این کشور اغماض نخواهد کرد؛ چرا که ایران اسلامی به دنبال آزادیخواهی و عدالت طلبی در سطح جهان است./



  پایان پیام

  • کد خبر : 315452
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار