خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 19:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری در مجمع عمومی یکصد و چهل و وسومین نشست اتحادیه بین المجالس (IPU) مطرح کرد:

نقش مهم جوانان ایرانی در نوآوری های علمی و دستاوردهای ملی

رئیس شورای اجرایی( IPU) با بیان اینکه بیش از یک سوم جمعیت پارلمان ایران را جوانان موثر تشکیل می دهند، گفت: در طول دهه های اخیر نسل جوان کشورمان بیشترین نقش را در نوآوری های علمی و اقتصادی و تحقق دستاوردهای ملی داشته و بزرگ‌ترین افتخارات ملی را جوانان ایرانی به کشورشان تقدیم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد نادری در مجمع عمومی یکصد و چهل و سومین نشست اتحادیه بین المجالس (IPU) در رابطه با اقدامات پارلمان ها در ارتقای دموکراسی و مشارکت جوانان گفت: نسل جوان در جامعه بشری با انگیزه ترین و قدرتمندترین موتور متحرکه سازندگی و پویایی و از جمله مؤثرترین عوامل دگرگونی و تحولات شگرف در جوامع بشری بوده است.



وی ادامه داد: توجه به نسل جوان، برنامه‌ریزی برای رشد و اعتلا و نیازهای آنان، موضوعی بسیار پراهمیت است. مروری بر تاریخ بشریت  نشان می‌دهد که بسیاری از تحولات در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با اتکا بر ظرفیت فوق‌العاده و پویایی بی‌نظیر نسل جوان و تفکر به وقوع پیوسته است.



نادری تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی که برخی کشورها دستخوش حوادث ناگوار سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و از همه مهمتر بحران همه گیری کووید-19 گردیده اند، مسؤلیت نسل جوان در این زمینه بیشتر از پیش محسوس است. نسل جوان ما به مثابه قدرتی بالنده، متحرک، آگاه و متعهد باید به گونه‌ای تربیت و بسیج شود تا بتواند در مبارزه با این نابسامانی ها و دفاع از دستاوردهای مردم کشور خود نقشی بایسته ایفا کنند.



نماینده مردم تهران در  مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این یک واقعیت است که تجربه ناشی از مشارکت فعال نسل جوان در ارتقا و توسعه دموکراسی به آنها کمک می‌کند تا نقش بارزتری در سپهر سیاسی و مدیریت مؤثر جامعه خود و در سطح جهانی ایفا نمایند.



رئیس شورای اجرایی ( IPU) تاکید کرد: در ایران این یک واقعیت است که در طول دهه های اخیر نسل جوان کشورمان بیشترین نقش را در نوآوری های علمی و اقتصادی و تحقق دستاوردهای ملی را داشته و بزرگ‌ترین افتخارات ملی را جوانان ایرانی به کشورشان تقدیم کرده‌اند. لازم است بگویم که بیش از یک سوم جمعیت نمایندگان پارلمان ایران را جوانان تشکیل می دهند که از قومیت ها و‌ مذاهب مختلف می باشند و بسیار تاثیرگذار هستند.



وی تصریح کرد: بدون تردید سرمایه‌گذاری در زمینه رشد استعداد جوانان، الگوسازی مطلوب برای آنان، آگاهسازی آنها به اهمیت جایگاه و قدرتشان در انجام مسئولیت‌های خطیر سیاسی به ویژه نقش آفرینی در حوزه ارتقای دموکراسی و مردم سالاری نقطه‌ عطفی در مشارکت معنادار جوانان در پروسه‌های حاکمیتی مطلوب و حفظ ثبات و ارزش‌های ملی خواهد بود.



نادری اظهار داشت: در پایان لازم است خاطرنشان کنم که پارلمان ها باید این نکته را مدنظر قرار دهند که اقدامات آنها برای نسل های آینده جز با ایجاد انگیزه قوی در آنان برای تعامل، همدلی و هماهنگی میان آنها قابل حل نیست. بدیهی است شناسایی و تدوین راهکارهای عملیاتی در این باره مستلزم همفکری با یکدیگر در این زمینه در چارچوب چنین نشست هایی است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید نقشه راه و انتظارات خود از تشکلات نسل های آینده را برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت موعود و نیز ابزار و امکانات لازم برای تحقق این مهم را مشخص کنیم تا بدین ترتیب ضمن هدف‌گذاری مناسب در مورد مشارکت جوانان در پارلمان‌ها، به اهدافمان در این باب نیز دست یابیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 332329
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار