خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/07 - 15:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده رئیس APA:

نقش مؤثر جمهوری اسلامی در ایجاد ثبات و امنیت در غرب آسیا

نماینده رئیس مجمع مجالس آسیایی معتقد است ایران همواره به موضوع امنیت و ثبات در میان همسایگان خود و سایر کشورهای خاورمیانه اهمیت داده است.

آسمان اردوغان نماینده رئیس APA که هم‌اکنون برعهده رئیس پارلمان ترکیه است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت تشکیل اتحادیه پارلمان آسیایی با کارکردی مشابه اتحادیه اروپا گفت: در راستای دستیابی به منافع مشترک و رفع برخی مشکلات از جمله در حوزه اقتصادی، تشکیل اتحادیه پارلمان آسیایی ضروری به نظر می رسد.



ضرورت تشکیل اتحادیه پارلمان آسیایی



وی افزود: کمابیش اکثر کشورهای آسیا با تشکیل این اتحادیه موافق هستند و لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد و منافع آن بیش از پیش تبیین شده و نتیجه آن به کشورها برای جلب موافقت آنها داده شود.



اردوغان در ادامه درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات در منطقه عنوان کرد: کشورهای خاورمیانه جمهوری اسلامی را به عنوان یک کشور دوست و بردار می شناسند که مسأله ای جز امنیت همسایگان و سایر کشورهای منطقه برای آنها مهم نیست.



نماینده رئیس مجمع مجالس آسیایی در پایان خاطرنشان کرد: ایران با حضور در مذاکرات بین المللی حسن نیت خود را همواره نشان داده است و این سایر کشورهای طرف مذاکره بوده اند که به تعهدات خود پایبند نماندند./



گفت‌وگو از: فائزه ظهیری



پایان پیام

  • کد خبر : 283635
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار