خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/07 - 10:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جلال‌زاده با اشاره به دستور بایدن برای بازبینی در تحریم‌ها:

نتیجه بررسی‌های بایدن به نفع کشورهای تحریم شده نخواهد بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سوابق دولت‌های مختلف ایالات متحده نشان می‌دهد که نتیجه بررسی‌ها به نفع کشورهای تحریم شده نخواهد بود.

وحید جلال زاده در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دستور بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا درباره بررسی تاثیر تحریم‌های اقتصادی یک و چند جانبه آمریکا بر کشورهای دیگر، گفت: جمهوری اسلامی ایران از اصلاح سیاست‌های زیاده خواهانه و یک جانبه گرایانه ایالات متحده استقبال می‌کند. راه بازگشت برای همه کشورهایی که احساس می‌کنند قدرت برتر هستند و سیاست‌های خصمانه‌ای علیه دیگر کشورها به ویژه کشورهای آزادیخواه از جمله جمهوری اسلامی ایران دارند، وجود دارد.



رئیس کمیته مقابله با یکجانبه گرایی کمیسیون امنیت ملی مجلس، افزود: البته ما خیلی به تغییر سیاست‌های ایالات متحده آمریکا امیدوار نیستیم، به نظر نمی‌رسد که آمریکایی‌ها دنبال انجام اقدامات خیرخواهانه برای ملت‌های دنیا باشند.



جلال زاده یادآور شد: همانطور که آقای بایدن در سخنرانی‌های متعدد خود اعلام کرده است، منافع آمریکا در اولویت نخست همه تصمیمات آنها است. تحریم‌های یکجانبه در راستای منافع آمریکا است در غیر این صورت سقوط خود را تسریع می‌بخشد.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تضاد منافع ملت ها از جمله ملت ایران با آمریکا و مسائل ریشه‌ای و اصولی بین دو کشور نشان می‌دهد که احتمال تغییر سیاست‌های دولت ایالات متحده، ضعیف است.



وی در ادامه عنوان کرد: آمریکایی‌ها نباید در منطقه خاورمیانه حضور داشته باشند و منافع خود را بر کشورهای منطقه تحمیل کند، لذا در راستای این تغییر سیاست‌ها پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه باید برچیده شود اما متاسفانه صهیونیست‌ها هم در منطقه بر مبنای اصول اولیه آمریکایی‌ها با دیگر کشورها برخورد می‌کنند که در این مسیر اصلاحات، آنها هم باید دست از ظلم و سیاست‌های خصمانه بردارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: بازبینی آثار تحریم‌ها به بازسازی چهره آمریکا در دنیا و منطقه کمک می‌کند اما با توجه به سابقه دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه به نظر نمی‌رسد که نتیجه این بررسی‌ها به نفع کشورهای تحریم شده باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 312822
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار