خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/11 - 19:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده با اشاره به اظهارات ضدایرانی سلمان بن عبدالعزیز آل سعود؛

مواضع شاه سعودی بر خلاف موازین حسن همجواری است/ دخالت آشکار در امور داخلی کشورها پذیرفته نیست

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد گزافه‌گویی‌های شاه سعودی علیه ایران بر خلاف مقررات بین المللی و موازین حسن همجواری و دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان محسوب می شود.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به گزافه‌گویی‌های شاه سعودی علیه کشورمان، گفت: متاسفانه مقامات ریاض فریب دسیسه های ضدایرانی ایاالات متحده و رژیم صهیونیستی را خورده اند لذا اظهارات سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در مورد کشورمان در این راستا تلقی می شود.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سعودی ها هیچگاه نتوانسته اند ثابت کنند ایران عامل بی ثباتی منطقه است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که عربستان به دلیل جنایت در یمن از سوی افکار عمومی دنیا و همچنین سازمان های بین المللی جنایتکار و کودک کش شناخته شده است.



وی با بیان اینکه سعودی ها با حمایت از جریان های تروریستی مانند داعش زمینه افزایش تنش در منطقه را فراهم کردند، ادامه داد: بر این اساس بهتر است شاه سعودی پیش از اینکه در مورد ایران به عنوان خنثی کننده طرح های آمریکا در منطقه و از بین برنده تکفیری های داعش صحبت کند، مروری بر کارنامه مردود خود داشته باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه سعودی ها باید رفتارها و اقدامات بی ثبات کننده خود در منطقه را تغییر دهند، افزود: متاسفانه پیروی صرف ریاض از قدرت های فرامنطقه ای موجب شده میان کشورهای همسایه تفرقه ایجاد شود که این امر به هیچ عنوان با مولفه تامین امنیت با بهره گیری از ظرفیت های منطقه ای سازگاری ندارد.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد اظهارات ضدایرانی شاه سعودی در مورد برنامه هسته ای ایران و توانمندی‌های نظامی مانند موشک های بالستیک نیز بر خلاف مقررات بین المللی و موازین حسن همجواری و دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان محسوب می شود که نباید مجددا تکرار شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 334757
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار