خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/26 - 22:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سفیر کوبا در تهران با عمویی مطرح شد؛

مناسبات ایران و کوبا با وجود سابقه مبارزاتی با آمریکا باید بیش از پیش گسترش یابد

آلکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا در تهران یکشنبه با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آلکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا در تهران روز یکشنبه (26 بهمن ماه) با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.



عمویی در ابتدای این دیدار به اشتراکات فیمابین دو کشور اشاره کرد و گفت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا، با توجه به مشی انقلابی دو کشور و سابقه مبارزات طولانی با استکبار جهانی به رهبری آمریکا، باید بیش از پیش در حوزه های مورد علاقه گسترش یابد.



وی در این راستا تصریح کرد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از توسعه ارتباطات و همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف، آمادگی خود را جهت کمک به رفع موانع موجود در مسیر افزایش تعاملات دوستانه فیمابین اعلام می کند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ناکارآمدی تحریم های غیرانسانی علیه مردم ایران و کوبا طی سالیان گذشته آشکار شده است و برآیند آن، تداوم استقلال و عدالت­خواهی در دو کشور و حرکت به سوی توسعه و پیشرفت با اتکاء به نیروهای بومی در عرصه های مختلف است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: تسهیل و ارتقاء سطح همکاری‌های تهران – هاوانا به نفع مردم دو کشور است که امیدواریم از سوی سفرای دو کشور با جدیت پیگیری شود.



دیپلماسی پارلمانی نقش مهمی در گسترش همکاری‌­های فیمابین دارد



آلکسیس باندریچ وگا، سفیر کوبا در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه و رو به گسترش دو کشور گفت: جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و جهانی بویژه نزد سازمان ملل متحد، اهمیت توسعه مناسبات فیمابین را دو چندان ساخته است.



وی در ادامه افزود: دیپلماسی پارلمانی نقش مهمی در گسترش مناسبات و همکاری­های فیمابین در عرصه های مختلف دارد.



سفیر کوبا در پایان این دیدار، گسترش ارتباطات و همکاری­های دو کشور در عرصه های اقتصادی، پزشکی، صنعتی و گردشگری را خواستار شد.



لازم به ذکر است، در این دیدار مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - کوبا نیز حضور داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 313974
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار