خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/20 - 15:51
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : بین الملل
رضایی:

مسیر توسعه اقتصادی با گسترش روابط سیاسی با همسایگان حوزه قفقاز هموار می شود

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان اظهار داشت:مسیر توسعه اقتصادی و همکاری های منطقه ای با گسترش روابط سیاسی با همسایگان حوزه قفقاز هموار می شود.

علی رضایی در گفت‌‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با استقبال از تشکیل نشست همکاری‌های قفقاز  در مسکو تاکید کرد:جمهوری اسلامی از هر اتفاقی که موجب تقویت روابط با همسایگان شود استقبال می کند. 



وی افزود:حل برخی اختلافات با مشارکت همه همسایگان سرعت بیشتری پیدا می کند و بدون شک حضور همه کشورهای حوزه قفقاز و تقویت روابط سیاسی می تواند مقدمات گسترش روابط اقتصادی را نیز فراهم سازد.



نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه تاکید کرد:مشترکات فراوان تاریخی  و منافع مشترک کشورهای همسایه در این منطقه می تواند نقطه آغازی برای پیشبرد مذاکرات چندجانبه باشد و درک صحیح از این واقعیت که منافع، آرامش، صلح و حل اختلافات به نفع همه خواهد بود باعث می شود نقشه آشوبگران فرامنطقه ای برای اختلاف افکنی شکست بخورد.



وی تصریح کرد:مدل برگزاری اجلاس ۳+۳ با حضور کشورهای حوزه قفقاز می تواند به تداوم داشته باشد و می تواند در همه کشورها برگزار شود تا با حفظ این روابط آرامش در منطقه حاکم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 333296
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار