خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/07 - 14:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نایب رئیس کمیسیون امنیت:

مسئولین آمریکا دچار پراکنده گویی و زیاده خواهی شده اند

ابراهیم عزیزی تاکید کرد:مسئولین آمریکا دچار پراکنده گویی و زیاده خواهی شده اند اما اگر بتوانند مبتنی بر منطق صحبت کنند ما آنرا می شنویم

ابراهیم عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا گفت: ما امروز در مذاکرات هسته ای به مرحله ای رسیدیم که موضعی روشن،منطقی و بر اساس منافع ملی ارائه می دهیم و بارها اعلام کردیم در چارچوب این راهبرد از مذاکره استقبال می کنیم اما آمریکایی ها نتوانستند خود را با دنیا در مذاکرات هماهنگ کنند.



وی افزود:مسئولین آمریکا دچار پراکنده گویی و زیاده خواهی شده اند اما اگر بتوانند مبتنی بر منطق صحبت کنند ما آنرا می شنویم ولی چنگ زدن به هر شاخه ای و حرف زدن از هر موضوعی که هیچ ارتباطی به برجام و موضوع هسته ای ندارد از جانب آمریکایی ها برای ما قابل پذیرش نیست اما همین که هیئت حاکمه آمریکا و احزاب مسلط بر این کشور نتوانستد در موضوع مذاکرات هماهنگ شوند نشان دهنده نا به سامانی در سیاست خارجی این کشور است.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت گفت:حرف و اصول جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و مشخص است و هر زمان آمریکا و طرف های مذاکره آماده باشند چند شرط اصلی ما یعنی تضمین منافع اقتصادی،راستی آزمایی و رفع تحریم ها را بپذیرند ما برای توافق مشکلی نداریم.



وی تاکید کرد:آمریکایی ها در خواب هم نخواهند دید مذاکراتی خارج از برجام و پیوند زدن آن به سایر موضوعات و ما به هیچ وجه پذیرای این موضوعات نخواهیم بود.



عزیزی در خصوص بازگشت تحریم ها حتی در صورت توافق و ادعای آمریکا در این باره گفت:اگر توافقی صورت گرفت و آمریکا از تعهدات خود عدول کند جمهوری اسلامی پیش از آمریکا به نقطه اولیه ی پیش از توافق بازخواهد گشت ./



پایان پیام

  • کد خبر : 340827
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار