خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/22 - 19:32
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی مطرح کرد

مذاکرات بین الافغانی با مشارکت همه گروه های سیاسی راه رسیدن به صلح در افغانستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات صلح افغانستان به دلیل برهم ریختن معادلات از سوی آمریکا بی نتیجه مانده است.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مذاکرات صلح افغانستان و لزوم کناره گیری قدرت های فرامنطقه ای در این زمینه، گفت: متاسفانه طی چند مدت گذشته مذاکرات متعددی صورت گرفت اما نظر عموم مردم افغانستان تامین نشد که بیانگر شکست مذاکرات بوده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع به دلیل برهم ریختن معادلات از سوی آمریکا، مذاکرات صلح تاکنون بی نتیجه مانده است.



وی ادامه داد: وقتی پیش از پایان دور اول مذاکرات طالبان منافع آمریکا و همچنین ایالات متحده منافع طالبان را مورد هدف قرار می دهند، بیانگر شکست در مذاکرات است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع مشروعیت دادن به طالبان موجب شد در دور جدید مذاکرات دولت افغانستان حضور نداشته باشد که این امر نیز بیانگر شکست مجدد مذاکرات است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان نیاز به مذاکرات بین الافغانی با مشارکت همه گروه های سیاسی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 311942
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار