خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/12 - 16:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شافعی در دیدار با سفیر روسیه در تهران:

مجلس شورای اسلامی آماده تسهیل همکاری‌های تجاری ایران و روسیه است

مدیرکل بین‌الملل مجلس با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت تسهیل همکاری های تجاری ایران و روسیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کاظم شافعی مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی امروز(دوشنبه، 12 دی ماه) با الکسی ددوف سفیر فدراسیون روسیه در تهران دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و مورد علاقه طرفین گفتگو کرد.



شافعی در ابتدای این دیدار مناسبات میان دوکشور را مثبت و دوستانه ارزیابی و بر اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در تعمیق روابط با همسایگان، به ویژه فدراسیون روسیه تاکید کرد.



وی در ادامه با تأکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در توسعه و گسترش همکاری ها و نیز پیشبرد اهداف ایران و روسیه، بیان داشت: تبادل هیأت های پارلمانی نشان دهنده اراده قاطع دو کشور در تقویت و تحکیم مراودات در زمینه های گوناگون به ویژه در حوزه های پارلمانی و اقتصادی است.



مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی در همین راستا با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت تسهیل همکاری های تجاری ایران و روسیه تاکید کرد.



سفیر روسیه در تهران: دولت و پارلمان روسیه از تعمیق همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور حمایت می‌کند



الکسی ددوف نیز در این دیدار ضمن استقبال از گفتگو و رایزنی مستمر میان نمایندگان مجالس روسیه و ایران بر تقویت همکاری های پارلمانی برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف تاکید کرد.



سفیر فدراسیون روسیه در تهران در ادامه، همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور را مثبت و رو به رشد خواند و گفت: توسعه مراودات اقتصادی و تجاری فیمابین می تواند منجر به تامین رفاه مردم دو کشور شده، از این رو دولت و پارلمان روسیه از تعمیق همکاری های اقتصادی و تجاری میان ایران و روسیه استقبال و حمایت می کند.



به گزارش خانه ملت، طرفین در این دیدار پیرامون موضوعات سیاسی، منطقه ای و مسائل دوجانبه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 354598
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم