خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/03 - 17:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
حسن‌پور در دیدار با کاردار امارات متحده عربی در تهران:

مجلس از ارتقای همکاری‌های ایران و امارات استقبال و حمایت می‌کند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در دیدار با کاردار امارات متحده عربی در تهران، گفت: مجلس شورای اسلامی همواره از ارتقای همکاری‌ها و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به ویژه کشور امارات متحده عربی استقبال و حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی عیسی الزعابی کاردار سفارت امارات متحده عربی در تهران ظهر امروز سه شنبه (۳خرداد ماه) با شهباز حسن پوربیگلری نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.



حسن پور در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان، برای رئیس جدید دولت امارات متحده عربی آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم در دوره جدید رئیس کشور امارات متحده عربی روابط برادرانه دو کشور به خصوص در حوزه پارلمانی افزایش پیدا کند.



وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی همواره از ارتقای همکاری‌ها و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به ویژه کشور امارات متحده عربی استقبال و حمایت می‌کند.



نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره کشورها به دنبال رشد اقتصادی و امنیت پایدار هستند، افزود: وجود رشد اقتصادی و امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی می‌تواند به ارتقا سطح مبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین کمک فراوانی نماید.



نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه استان کرمان دارای ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی است، اضافه کرد: این استان دارای ۴۰ درصد معادن سنگ آهن و رتبه اول ذخایر معدنی و مس کشور است.



حسن پور تصریح کرد: آمادگی سرمایه گذاری مشترک در سرمایه گذاران بخش خصوصی استان کرمان وجود دارد تا در کشور امارات متحده عربی سرمایه گذاری کنند، از جمله این بخش‌ها می‌توان به خانه صنعت و معدن کرمان اشاره کرد.



وی همچنین اظهار کرد: تمایل داریم که خطوط پروازی بین کرمان و دبی راه اندازی شود و در عرصه گردشگری این آمادگی وجود دارد که میزبان مردم امارات متحده عربی باشیم.



الزعابی: افزایش تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران و امارات



علی عبسی الزعابی کاردار امارات در تهران نیز در این دیدار با قدردانی از پیام تسلیت و همدردی مقامات ایرانی بمناسبت درگذشت رییس دولت امارات متحده عربی، افزود: خوشبختانه تعاملات اقتصادی و سیاسی دو کشور رو به افزایش است و امیدواریم که این تعاملات روز به روز تقویت شود.



وی ادامه داد: امارات متحده عربی از هرگونه سرمایه گذاری در این کشور حمایت می‌کند و خواهان تسهیل قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری‌های مشترک است.



کاردار امارات متحده عربی در تهران با اشاره به افزایش تعداد پروازهای مستقیم بین ایران و امارات، اظهار کرد: آمادگی داریم که مراودات اقتصادی دو کشور را افزایش دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 342716
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار