خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/09 - 11:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فرشادان در دیدار رییس گروه دوستی پارلمانی لهستان:

مجالس ایران و لهستان می‌توانند تسهیل گر روابط تجار و دولت‌ها باشند

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و لهستان در دیدار با همتای لهستانی خود با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه سریعتر نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، گفت: دولتمردان دو کشور می توانند در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی علاقمندی های دو طرف را شناسایی کنند. مجالس دو کشور نیز باید تلاش کنند که تسهیل گر روابط تجار و دولت ها باشند.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت ، سیدمهدی فرشادان که در رأس هیأتی از گروه مذکور به ورشو سفر کرده است با ولادیسلاو کومارنیتسکی رییس گروه دوستی پارلمانی لهستان و ایران دیدار کرد.



فرشادان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به روابط طولانی ایران و لهستان، گفت: روابط تاریخی  ۵۵۰ ساله دو کشور گواه این مدعا است که همواره دو ملت با حسن نیت با هم در ارتباط بوده اند.



وی در ادامه بر اهمیت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد و افزود: حجم مبادلات تجاری ایران و لهستان متناسب با عمق دوستی دو کشور نیست. با توجه به ظرفیت های زیاد موجود، در صورت وجود اراده لازم می توان به سرعت به سطوح بالاتری از تبادلات تجاری رسید.



فرشادان در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه سریعتر نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و لهستان، گفت: دولتمردان دو کشور می توانند در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی علاقمندی های دو طرف را شناسایی کنند. مجالس دو کشور نیز باید تلاش کنند که تسهیل گر روابط تجار و دولت ها باشند.



کومارنیتسکی: گروه های دوستی پارلمانی نقش فعالی در افزایش سطح مراودات دو کشور دارند



ولادیسلاو کومارنیتسکی رییس گروه دوستی پارلمانی لهستان و ایران نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که گروه های دوستی پارلمانی دو کشور نقش فعال و مثبتی در افزایش سطح مراودات فیمابین داشته باشند.



وی افزود: اعضای گروه دوستی پارلمانی لهستان و ایران در مجلس سنای لهستان افرادی با انگیزه و فعال هستند که مصمم هستند که همکاری های فیمابین را سرعت ببخشند.



کومارنیتسکی در پایان از ملت ایران بخاطر پذیرش پناهندگان لهستانی در زمان جنگ جهانی دوم تقدیر و تشکر کرد و این موضوع را از انسان دوستی ایرانیان دانست.



شایان ذکر است آقایان علیرضا پاک فطرت، سیدمرتضی خاتمی و بهزاد رحیمی از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان در این سفر فرشادان را همراهی می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 344971
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار