خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/07 - 15:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری در دیدار با معاون وزیر امور خارجه برزیل:

لزوم پررنگ شدن نقش مجالس ایران و برزیل برای پیشبرد اهداف و توسعه مناسبات دوجانبه

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-برزیل گفت:باید نقش مهم مجالس ایران و برزیل برای پیشبرد اهداف و توسعه مناسبات را بیش از گذشته پررنگ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کنت نوبرگا معاون وزیر امور خارجه برزیل ظهر امروز (دوشنبه 7 شهریور) با حضور در مجلس شورای اسلامی با احمد نادری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-برزیل دیدار و گفتگو کرد.



نادری در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیتهای فراوان دو کشور در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعتی و علمی، گفت: برخی ظرفیتها تاکنون مغفول مانده و از آنها به نحو مطلوبی استفاده نشده است که باید با برنامه ریزی مناسب و دقیق از آنها در راستای منافع دو ملت بهره برد.


 


وی ضمن تاکید بر نقش تاثیرگذار روابط پارلمانی برای توسعه روابط بین دو کشور، افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و برزیل برای ارتقا هرچه بیشتر روابط باید تحرک بیشتری داشته باشند و تقویت کننده ارتباطات فی‌مابین باشند.


 


نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور، اظهار کرد: روابط دو کشور به ویژه در بخش اقتصادی باید توسعه و به یک تراز مناسبی برسد.


 


رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و برزیل ضمن استقبال از ایده حضور نمایندگان مجلس در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، عنوان کرد: باید نقش مهم مجالس ایران و برزیل برای پیشبرد اهداف و توسعه مناسبات را بیش از گذشته پررنگ کنیم.


 


کنت نوبرگا، معاون وزیر امور خارجه برزیل ضمن استقبال از تقویت و تحکیم روابط پارلمانی فیمابین، گفت: پارلمانها در مسیر گسترش مراودات فی‌مابین می توانند تسهیل کننده مناسبات دوستانه باشند.


 


وی با بیان اینکه باید توازن و تعادلی بین تجارت اقتصادی دو کشور برقرار شود، اضافه کرد: در این مسیر باید تجار و بخش خصوصی برزیل و ایران بیش از پیش به توانمندی های یکدیگر آشنا شوند تا از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.


 


معاون وزیر خارجه برزیل یکی از راه های ارتقا روابط به ویژه در حوزه اقتصادی را فعال کردن کمیسیون مشترک اقتصادی دانست و عنوان کرد: اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران حجم روابط اقتصادی دو کشور را کاهش داده است که باید فارغ از این موضوع به دنبال جایگزینی مسیرهای دیگر باشیم./


پایان پیام
  • کد خبر : 348337
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار