خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/21 - 13:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در نشست با مسئولان مرکز توسعه فرهنگ، هنر و فضای مجازی وزارت ارشاد؛

لزوم مشارکت نخبگان در پویش غزه مظلوم/ توجه به بعد بین‌المللی در مرحله دوم ضروری است

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین بر ضرورت اجرای پویش غزه مظلوم در عرصه بین‌الملل تاکید کرد و خواستار مشارکت جامعه نخبگانی در تحقق این پویش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هماهنگی و هم‌اندیشی پویش غزه مظلوم پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۲۱ اسفندماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین و مسئولان مرکز توسعه فرهنگ و هنر و فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

ابطحی با اشاره به اینکه مشارکت دانشگاه‌ها، مدارس سراسر کشور در اجرای پویش مذکور اهمیت دارد، گفت: در واقع باید تلاش کنیم جامعه هدف این پویش فراگیرتر شود‌.

وی در این زمینه، اظهار کرد: دبیرخانه با همت کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین دوره های آموزشی با محوریت مسئله فلسطین برگزار می‌کند که مورد استقبال نیز قرار گرفته است لذا باید این پویش نیز همانند آنها به خوبی معرفی شود تا مخاطبان جذب شوند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: همچنین حوزه علمیه نیز دارای ظرفیت خوبی است و می‌توان با تکیه بر ظرفیت های طلاب میتوان دستاوردهای خوبی را رقم زد.

ابطحی در این راستا، افزود: چندین هزار طلبه در کشور فعالیت دارند که همگی می‌توانند در برگزاری این پویش فرهنگی کمک شایانی کنند.

وی در ادامه بر اهمیت بهره مندی از ظرفیت اربعین حسینی برای توسعه این پویش تاکید کرد و گفت: باید مکان مشخصی در مسیر اربعین مشخص شود تا بتوان علاوه بر جذب در فضای مجازی، به صورت حضوری نیز علاقه مندان را جذب کنیم.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با بیان اینکه امروزه افراد مختلفی در دنیا نسبت به فلسطین دغدغه مند شده اند، بیان کرد: مسئولان اجرایی این پویش باید دید بین المللی نیز داشته باشند تا آثار خوبی از سوی افراد نخبه در کشورهای دیگر تولید شود؛ در واقع باید زمینه مشارکت افراد در خارج از مرزهای ایران اسلامی در این پویش نیز فراهم شود.

ابطحی اظهار کرد: بر این اساس با توجه به برگزاری مرحله نخست این پویش، باید آسیب شناسی صورت بگیرد و علاوه بر رفع نقاط ضعف، فرصت های جدید نیز پیش بینی شود.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین مسئله نخست جهان اسلام محسوب می‌شود لذا باید از همه ابزارها بهره‌مند شویم، تصریح کرد: دانشگاه هنر، بسیج و غیره نیز دارای ظرفیت های خوبی هستند که می‌توانند در اجرای مرحله دوم پویش غزه مظلوم موثر باشند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: اکنون شاهد تغییر گفتمان در دنیا هستیم لذا باید در عرصه فرهنگی بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و در حوزه حمایت از مردم مظلوم فلسطین خصوصا غزه اقدامات شایسته ای انجام دهیم.

گفتنی است، علیزاده دبیر پویش غزه مظلوم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند مرحله نخست پویش‌ یاد شده، به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۳ پرداخت./

پایان پیام

  • کد خبر : 376437
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار