خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/12 - 14:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس :

لزوم توجه به فرصت‌های مرزی تهران-اسلام آباد/ باید شاهد توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی باشیم

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: مرزهای استراتژیک و طولانی میان دو کشور قرار دارد که می تواند فرصت های اقتصادی و تجاری را برای تهران و اسلام آباد فراهم کند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات وزیر خارجه پاکستان مبنی بر تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده ای نزدیک، گفت: مرزهای استراتژیک و طولانی میان دو کشور قرار دارد که می تواند فرصت های اقتصادی و تجاری را برای تهران و اسلام آباد فراهم کند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اشتراکات فرهنگی و تاریخی میان ایران و پاکستان، اظهارکرد: این مهم در حالیست که پاکستان دارای همسایگان بزرگی است و ورود کالاهای ایرانی بازار این کشور، می تواند به این کشورها نیز راه یابد.



وی با اشاره به اینکه پاکستان می‌تواند بسیاری از نیازهایش را از ایران تامین کند، ادامه داد: در این میان وجود راه های مواصلاتی و مرزی مناسب، هزینه های حمل و نقل و صادرات نیز کاهش می یابد که مولفه مهمی برای توسعه اقتصادی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تاکنون از ظرفیت های میان دو کشور به خوبی استفاده نشده است، افزود: بر این اساس وزارت امور خارجه باید تلاش کند با آماده سازی شرایط، بستر توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری را بیش از گذشته فراهم کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری جلسات مستمر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، شاهد ارزآوری بیشتر برای ایران و همچنین پاکستان باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 339343
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار