خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/06 - 19:35
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
رییس گروه پارلمانی ایران و اتریش عنوان کرد:

لزوم تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و اتریش در کنار تقویت روابط پارلمانی

احمد نادری رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی مجازی با اشتفان گرستل رییس گروه دوستی پارلمانی اتریش و ایران بر لزوم تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و اتریش در کنار تقویت روابط پارلمانی تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ؛اشتفان گرستل رییس گروه دوستی پارلمانی اتریش و ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه (06/11/99) با  احمد نادری رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در مجلس شورای اسلامی بصورت مجازی گفتگو و پیرامون توسعه همکاری های دوجانبه دو کشور رایزنی کرد.



نادری در ابتدای این گفتگو با اشاره روابط دوستانه ایران و اتریش گفت: پیشینه روابط ایران و اتریش که به قرن­ها قبل بر می­گردد همواره زمینه­ ساز گسترش و تعمیق روابط دوستانه دو کشور بوده است.



وی افزود: مناسبات جمهوری اسلامی ایران با اتریش، به دلیل نزدیکی دیدگاه­ها و مواضع منطقه­ای و بین المللی دو کشور، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با توجه به تماس های دو کشور در سطوح عالی، انتظار می رود که روابط دوستانه دو کشور تداوم یابد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در ادامه تقویت همکاری­های پارلمانی ایران و اتریش را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نقش و جایگاه پارلمان­های دو کشور و تأثیرگذاری آنها در فرایند سیاست گذاری، مجلس شورای اسلامی آماده است بعد از برطرف شدن شرایط ناشی از کرونا، تنوع بخشی به سطح و نوع همکاری های پارلمانی ایران و اتریش از جمله سفر روسای پارلمان­ها، گروه های دوستی پارلمانی و روسای کمیسیون­های تخصصی را در دستور کار قرار دهد.



نادری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در کنار تقویت روابط پارلمانی، ایران و اتریش باید روابط اقتصادی و فرهنگی فیمابین را نیز توسعه ببخشند. وی افزود: مجالس دو کشور می­توانند در تسهیل و تسریع این همکاری­ها نقش به سزایی داشته باشند.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در پایان با ظالمانه خواندن تحریم­های آمریکا علیه کشورمان گفت: علیرغم تحریم­های امریکا که جان و سلامت مردم ایران را هدف قرار داده­اند و مبارزه با کرونا را برای جمهوری اسلامی ایران سخت کرده بودند توانستیم مقابله موثری با شیوع این بیماری داشته باشیم.



اشتفان گرستل رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش نیز در ابتدای سخنان خود ریاست احمد نادری را بر گروه دوستی پارلمانی دو کشور تبریک گفت و افزود: امیدواریم در دوره جاری پارلمان­های ایران و اتریش که تقریبا همزمان با هم به پایان می­رسند، گروه های دوستی پارلمانی دو کشور گام­های مهمی را برای تقویت روابط فیمابین بردارند.



وی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در اتریش گفت: با شیوع کرونا محدودیت­های زیادی برای تبادلات و همکاری­های کشورها ایجاد شده است ولی با پایان این شرایط ظرفیت­های زیادی در دو طرف برای تقویت همکاری­ها وجود دارد.



اشتفان گرستل همچنین گفت: روابط با مجلس شورای اسلامی برای دولت و پارلمان اتریش حائز اهمیت فراوانی است از این رو از تقویت هر چه بیشتر گفتگوهای نمایندگان مجالس دو کشور در سطوح مختلف استقبال می­کنیم.



رییس گروه دوستی پارلمانی اتریش و ایران در پایان گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در کشورش ارائه کرد.



شایان ذکر است که عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی دیگر عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  و اتریش و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این وبینار حاضر بود که توضیحاتی در خصوص وضعیت شیوع کرونا در ایران، دستاوردهای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشورمان در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و مراحل ساخت واکسن داخلی ارائه کرد که مورد استقبال طرف اتریشی قرار گرفت و بر تبادل تجربیات در این حوزه تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 312807
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار