خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 14:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حدادی با اشاره به سفر هیات پارلمانی به ونزوئلا مطرح کرد؛

لزوم تقویت دیپلماسی اقتصادی برای استفاده از ظرفیت‌ دیگر کشورها/ اعلام آمادگی ونزوئلا جهت تامین گوشت ایران

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با اشاره به ظرفیت‌های ونزوئلا و اعلام آمادگی این کشور برای تامین گوشت ایران و مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، گفت: وزارت خارجه باید نسبت به تقویت دیپلماسی اقتصادی برای استفاده از ظرفیت‌ دیگر کشورها اقدام کند.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح سفر هیات پارلمانی جمهوری اسلامی به ونزوئلا به منظور نظارت بر انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های این کشور، گفت: هیات پارلمانی مجلس به دعوت کشور ونزوئلا برای نظارت بر انتخابات سفری به این کشور داشت و با رئیس‌جمهور ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد. همچنین در حاشیه نظارت بر انتخابات، دیدارهایی با وزیر خارجه، دفاع و رئیس کمیسیون انرژی و کشاورزی پارلمان ونزوئلا داشتیم.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این سفر ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی به جهت مشارکت در راه اندازی پتروشیمی ونزوئلا، ابراز علاقه کردند برای مشارکت ایران در راه اندازی پالایشگاه‌های تعطیل شده ونزوئلا. همچنین رئیس کمیسیون کشاورزی پارلمان ونزوئلا از اعلام آمادگی این کشور برای تامین گوشت ایران خبر داد.



وی یادآور شد: هیات پارلمان مجلس شورای اسلامی بر روند انتخابات نظارت کرد، ونزوئلا قوه مستقلی تحت عنوان شورای ملی دارد که اقدامات برگزاری انتخابات را مدیریت می‌کند. انتخابات این دوره مربوط به انتخابات استانداران 23 ایالات ونزوئلا، شهرداران و شوراهای محلی بود و ما شاهد حرکت منسجمی مردمی در این زمینه بودیم.



حدادی با اشاره به روحیه استکبار ستیزی و ضد آمریکایی ونزوئلا، تصریح کرد: مسئولان و مقامات ونزوئلا همچنین از آمادگی و مشارکت با ایران در تامین بنزین و سرمایه‌گذاری‌های خاص خبر دادند. در این دیدارها تاکید شد که سفارتخانه ایران در زمینه اقتصادی فعال‌تر عمل کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: دیپلماسی اقتصادی در سفارتخانه های ایران به فراموشی سپرده شده و در حال حاضر نقش فعالی ندارند، حال آنکه ظرفیت‌های خوبی در دیگر کشورها است و وزارت خارجه باید دیپلماسی اقتصادی را برای تقویت ارز آوری و ایجاد اشتغال دنبال کند.



وی در ادامه اظهار کرد: بر همین اساس قرار شد هیات پارلمانی جلسه‌ای با وزیر خارجه داشته باشد و گزارشی هم از سفر به ونزوئلا خدمت رئیس مجلس ارسال کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 332271
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار