خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/10 - 11:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

لزوم تعیین افق روشن دیپلماسی اقتصادی در مواجهه با اروپا/ ایران بستر خوبی برای سرمایه گذاری است

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تصور اینکه اروپا به چند کشور حاضر در برنامه اقدام مشترک ختم می شوند، خطایی راهبردی است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اروپای دوم، گفت: قاره اروپا دارای بیش از 45 کشور مستقل و وابسته است که بسیاری از این کشورها دارای ظرفیت های خوبی برای تعاملات اقتصادی و تجاری است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع بسیاری تصور می کنند اروپا به چند کشور حاضر در برنامه اقدام مشترک ختم می شوند در حالی که این امر اشتباه است. به عبارتی تمرکز کردن نسبت به چند کشور برای افزایش سطح مناسبات خطایی راهبردی بشمار می رود.



وی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه کشورمان طی چند ماه گذشته نشست های متعددی با کشورهای اروپایی مختلف داشته که بیانگر دیدگاه و افق روشن دستگاه سیاست خارجی است، ادامه داد: در واقع اروپایی ها نیاز جدی به تامین منابع انرژی دارند و این مهم در حالیست که ایران اسلامی می تواند این مهم را برآورده کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین برخی کشورها اروپایی دارای صنایع پیشرفته ای هستند که کشورمان می تواند بستر خوبی برای سرمایه گذاری این واحدهای تولیدی باشد زیرا مواد اولیه و نیروی کار مناسب وجود دارد؛ تحقق این امر موجب انتقال تکنولوژی نیز خواهد شد.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد حوزه کشاورزی نیز از دیگر ظرفیت های کشورمان است که با افزایش صادرات آن به کشورهای اروپایی می توان درآمدهای ارزی خوبی ایجاد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343099
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار