خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/06 - 16:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
زارع در کمیته توسعه پایدار (IPU) تاکید کرد

لزوم بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش آموزش در زمان همه‌گیری بیماری‌ها

نماینده مردم آباده در مجلس در کمیته توسعه پایدار (IPU) به لزوم بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش آموزش در زمان همه‌گیری بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: ایران پیشتاز در زمینه بهره مندی از فرصت‌های الکترونیکی و مجازی برای تداوم کار کلیه واحدهای آموزش عالی در زمان شیوع ویروس کرونا بود‌.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، کمیته توسعه پایدار، یکصد و چهل و سومین نشست اتحادیه بین المجالس (IPU) ظهر امروز (شنبه، ۶ آذر ماه) با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد. 



رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی و عضو اتحادیه بین المجالس جهانی در این نشست به لزوم بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش آموزش در زمان همه‌گیری بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: از زمان همه‌گیری کووید-19، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد این بحران تا به امروز ادامه داشته باشد با این وجود در این مدت، فناوری اطلاعات و ارتباطات توانست بخش عمده‌ای از مشکلات کشورها از جمله ایران در زمینه آموزش، دورکاری، دسترسی به کالا و خدمات، سرگرمی و ... را رفع نماید. 



وی ادامه داد: در این زمینه ارائه اینترنت رایگان برای معلمان و اساتید، رایگان شدن شبکه آموزشی برای دانش‌آموزان، ثبت‌نام آنلاین سیم‌کارت اپراتورها و نقش استارت‌آپ‌ها در کنترل و مهار ویروس از اقداماتی است که با بهره‌گیری از امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطات از زمان شیوع همه‌گیری تا به امروز در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. 



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می رسد در این حوزه نمی‌توان تجربه‌های سایر کشورها را دقیقا اجرا و یا کپی‌برداری و مشابه‌سازی نمود. ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه بهره‌مندی متناسب از ظرفیت‌های فناوری و آموزش‌های تلفیقی دارای تجربیات و دستاوردهایی مناسب و الگوهای قابل عرضه در این حوزه می‌باشد و در بهره‌گیری از فرصت‌های الکترونیکی و مجازی به نحو مطلوبی عمل نموده است.



زارع اضافه کرد: ما با ایجاد توانمندی‌ها و توزیع‌ خدمات در قالب آموز‌ش‌های ترکیبی ویژه مدارس و برنامه درسی به تولید سکوی مدیریت یادگیری اقدام نموده‌ایم تا معلم و دانش‌آموز استمرار یادگیری کلاسی را در فضای مجازی با بازتعریف نقش‌ها و کارکردهای مربوطه داشته باشند. در سطح دانشگاه ها نیز نهایت کوشش را مصروف نموده ایم تا با بهره برداری از امکانات ارتباط مجازی، تداوم کار کلیه واحدهای آموزش عالی را تضمین نماییم.



نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در این شرایط، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های توانمند و اپراتورها به کمک آمدند تا نظام ارتباطات هدفمند و تعریف شده مبتنی بر نظام کلاس‌بندی مدارس و دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان و ارتباطات آن‌ها با اساتید و معلمان را شکل دهند. بدون تردید، دستیابی به همه ایده‌آل‌ها در این شرایط ممکن نیست و نباید انتظار داشت در این مدت کوتاه همه مدارس و کلاس‌ها به شکل عادی در یک نظام یکپارچه و واحد در شبکه ملی بصورت مجازی برگزار شود. به رغم تمامی چالش‌های موجود، کارهای انجام شده بسیار با ارزش بوده است و می‌تواند سنگ‌بنای یک نظام مشارکتی را برای تحقق شکل‌گیری شبکه ملی یادگیری و یاددهی کشور منظور نماید./ 



پایان پیام

  • کد خبر : 332084
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار