خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/04 - 11:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

لزوم افزایش فشار سیاسی و بین‌المللی بر صهیونیست‌ها/ عاملان جنایت در غزه باید محاکمه شوند

عضو هیأت رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس خواستار مشارکت و همکاری کشورهای اسلامی برای افزایش فشار سیاسی و بین‌المللی بر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌های جنایتکار شد و بر ضرورت قطع کردن روابط برخی کشورهای عربی با رژیم غاصب اسرائیل تاکید کرد.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع غزه و مهم دانستن این مسئله بزرگ برای دنیای اسلام، گفت: امروزه شاهد وقوع نسل کشی در غزه هستیم که این امر بدون شک نتیجه سکوت سازمان های حقوق بشری است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: همچنین در حوزه جنایات جنگی در غزه، نباید از نقش دولتمردان و سردمداران کشورهای به اصطلاح اسلامی که سرسپرده آمریکایی‌ها هستند نیز غافل شد؛ به عبارتی اگر آنان روابط خود با رژیم اشغالگر قدس را قطع می‌کردند، این رژیم تاکنون نابود شده بود.

وی با بیان اینکه روشنفکران، آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در عرصه جهانی باید رخدادهای غیرانسانی در غزه را برای عموم ملت ها منعکس و بیان کنند، ادامه داد: در واقع افکار عمومی دنیا خصوصاً برخی کشورهای عربی باید دولت‌مردان خود را نسبت به حقایق غزه آگاه کنند تا هر نوع ارتباط با رژیم صهیونیستی را قطع کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع می‌توان اذعان کرد عدم واکنش به جنایات رژیم غاصب اسرائیل و سکوت در برابر کشتار مردم غزه، همدستی با ایالات متحده آمریکا و صهیونیست‌ها تلقی می‌شود و این امر از سوی خداوند، مجازات سختی را در پی خواهد داشت.

رضازاده خواستار مشارکت و همکاری کشورهای اسلامی برای افزایش فشار سیاسی و بین‌المللی بر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌های جنایتکار شد و بر ضرورت قطع کردن روابط برخی کشورهای عربی با رژیم غاصب اسرائیل تاکید کرد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محاکم داوری بین المللی اکنون باید وظیفه خود در قبال مردم فلسطین خصوصا غزه را محقق کنند، خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن رسیده که رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان شریک جرم این رژیم غاصب، محاکمه شوند و نسبت به اقدام ضدبشری خود پاسخگو باشند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376010
کلمات کلیدی
سجاد مقدم
خبرنگار

سجاد مقدم

آخرین اخبار