خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/23 - 09:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار تابش با نایب رئیس مجلس کره جنوبی مطرح شد:

لزوم افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی

نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رئیس مجلس کره جنوبی بر ضرورت افزایش سطح مبادلت تجاری میان ایران و کره تاکید کرد و گفت: ‌کشور کره از شرکای خوب تجاری ایران است که کالاهایش در بازار ایران طالبان زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا تابش با لی یوجونگ نایب رئیس مجلس کره دیدار و گفت وگو کرد.



در این دیدار تابش با اشاره به سابقه دیرینه و‌ قدمت بالای روابط کشورهای ایران و کره طی ده های گذشته ایراز امیدواری کرد تا با تدبیر شایسته مقامات کره ای این روابط دیرپا دستخوش دخالت کشورهایی که نه دوست ایران و نه دوست کره، قرار نگیرد.



وی روابط ایران و کره در عرصه های اقتصادی سیاسی و فرهنگی را قابل توجه ذکر کرد و ‌کشور کره را از شرکای خوب تجاری ایران دانست که کالاهایش در بازار ایران طالبان زیادی دارد.



 











ملاقات محمدرضا تابش با اقای لی یوجونگ نایب رئیس مجلس کره


 



نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خواستار آن شد تا سطح مبادلات تجاری که کاهش یافته افزایش یابد و همچنین نسبت به تامین کالاهای ضروری از جمله اقلام پزشکی و هرآنچه که با زندگی و حیات انسانها و محیط زیست آنها مرتبط است را با پول فروش نفت ایران که در آن کشور موجود است، تامین نمایند.



تابش حل این مشکل را نیازمند عزم جدی دو ‌دولت و ‌تعیین افرادی با اختیارات ویژه دانست تا برای این امر چاره جویی کنند.



وی تعلل نسبت به این موضوع را دارای بار منفی دانست و نسبت به تغییر ذهنیت مثبت ایرانیان نسبت به کره را از پیامدهای این تعلل دانست.



نایب رئیس مجلس کره نیز با تشکر از میهمان نوازی ایران در هفدهمین مجمع عمومی APPCED که در سال  ۲۰۱۴ در تهران برگزار شد، عزم مجلس و دولت کره را برای حل این مشکل جزم دانست و قرار شد در تعامل با سفیر کشورمان در کره این موضوع را پیگیری نماید./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 292465
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار