خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/18 - 15:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

لازمه بازگشت آمریکا به برجام دور شدن جو بایدن از اتاق فکر اسرائیل است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:لازمه بازگشت آمریکا به برجام دور شدن جو بایدن از اتاق فکر اسرائیل و ارائه تضمین برای اجرای تعهداتش است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اما و اگرهای جو بایدن برای بازگشت به برجام گفت:با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج‌شده قبل از برگشتن، بایستی نظر کشورهای اروپایی را بگیرد و  تضمین‌های لازم را برای اجرایی شدن برجام بدهد.



عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اگرچه هیچ‌یک از رؤسای آمریکا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی از کارتر تا بایدن مقابل ملت ایران صادق نبوده اند و به تعهداتشان عمل نکرده اند.



وی افزود: اگر جو بایدن قصد بازگشت به برجام دارد باید از سیاست‌های غلط سردمداران گذشته آمریکا درس عبرت بگیرد و خود را از اتاق فکر اسرائیل دور کند و با منطق،ادب و شعور کامل ملت آزادی‌خواه آمریکا تضمین‌های اجرایی برای عدم عهدشکنی مجدد بدهد.



رضازاده درباره امکان مذاکرات ایران و آمریکا در موضوعات دیگر بیانکرد:کشورمان ازنظر وسعت،شکل و جمعیت جزو قدرت‌های تأثیرگذار در خاورمیانه است به خاطر همین ایران باید یک‌طرف ثابت مذاکره‌های امنیتی، سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و نظامی در منطقه و جنوب آسیا باشد.



وی ابراز کرد: هر تعهدی از سوی آمریکا بدون موافقت جمهوری اسلامی در منطقه، قابل‌اجرا نیست، بر این اساس آمریکا باید زیاده خواهی، قدرت‌طلبی و انحصار طلبی را کنار بگذارد و استقلال،آزادی و حاکمیت کشورهای منطقه را محترم بشمارد./



پایان پیام       

  • کد خبر : 313426
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار