خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/23 - 08:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مختار در مجمع نمایندگان جوان اجلاس ‪IPU‬:

قوه مقننه ایران درصدد تقویت نقش جوانان در سیاستگذاری و توسعه نظام‌ پارلمانی است

عضو هیأت پارلمانی کشورمان گفت: اجرای طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در ایران موجب تقویت نقش جوانان در سیاستگذاری و توسعه نظام‌های پارلمانی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست مجمع نمایندگان جوان یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین‌المجالس جهانی ‪(IPU) با حضور جلیل مختار، عضو هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای دنیا در صربستان برگزار شد.



 جلیل مختار در خصوص محور نشست مذکور مبنی بر "نقش جوانان در سیاست گذاری و توسعه نظام‌های پارلمانی" گفت: نسل جوان در تاریخ بشریت همواره مهمترین موتور محرکه سازندگی، پویایی و عامل بزرگترین دگرگونی و تحولات عمیق جوامع بشری بوده و این تحولات و دگرگونی ها دستمایه اصلی بشر برای دستیابی به تمدن، رفاه و سازندگی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوده است.



 نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد توجه به نسل جوان برنامه‌ریزی برای رشد و اعتلا و نیازهای آنان موضوع بسیار پر اهمیت است.



 وی ادامه داد: اگر به تاریخ بشر نگاهی بیندازیم خواهیم دید که همه تحولات و دگرگونی‌ها در عرصه‌های مختلف جوامع بشری به دست پرتوان نسل جوان و تفکر مبتکر و توانای آنها به وقوع پیوسته است.



مختار ادامه داد: تحول مثبت در جامعه ممکن نیست مگر اینکه علیه استبداد، فساد و قانونگذاری و سایر نابسامانی‌های اجتماعی مبارزه صورت بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط حساس کنونی که برخی کشورها دستخوش حوادث ناگوار سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گردیده‌اند، مسئولیت نسل جوان در این زمینه بیشتر از پیش محسوس می‌باشد.



نماینده مردم آبادان در قوه مقننه اظهار کرد: نسل جوان ما به مثابه قدرت بالنده، متحرک، آگاه و متعهد به ارزش‌های دینی و ملی تاریخی، متشکل و منسجم و به دور از تعصبات قومی زبانی و مذهبی و سیاسی باید علیه این همه نابسامانی‌ها مبارزه کنند و از دست آورده های مردم کشور خود و افتخارات ملی و تاریخی سرزمین که در معرض تهدید جدی قرار دارد دفاع نمایند.



وی افزود: همه ما به عنوان نمایندگان و منتخبان مردم جهان در اینجا گرد هم آمدیم تا مشکلات جهانی جوانان را بررسی کنیم؛ امروزه مهمترین دغدغه و مشکلات جوانان اشتغال است.



مختار ادامه داد: ایجاد اشتغال و فرصت شغلی برای جوانان با فعال شدن زیرساخت‌های اقتصادی و صنایع مرتبط است لذا وقتی تحریم‌های ظالمانه بر بعضی از کشورها همانند ایران اعمال می شوند، سبب ایجاد رکود در صنایع و افزایش بیکاری جوانان خواهد شد که تأثیر بسیار مهمی در غیر فعال کردن جوانان در سیاست گذاری و توسعه نظام‌های پارلمانی دارد.



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: با توجه به اهتمام رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران به جوانان کشور، امروزه قوه مقننه برای حمایت از جوانان در راستای ایجاد اشتغال و مشارکت در مدیریت کلان کشور، طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را تصویب و دولت را مکلف به اجرای آن کرده است.



مختار گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با افتخار انتخابات مجلس دانش آموزی را عملیاتی کرده تا نقش سازنده جوانان در مجلس های آینده ملموس‌تر خود را نشان دهد. نخبگان کشور اسلامی ایران برای دستیابی به اهداف مهمی همچون مجلس جوانان و مدیران جوان اقدامات زیادی را انجام داده‌اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 289895
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار