خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/08 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
میرتاج‌الدینی:

فعال شدن ایران در شانگهای فرصتی برای عبور از تحریم‌ها/ شاهد توازن در نگاه به شرق هستیم

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس گفت: حجم تعاملات اقتصادی و تجارت داخلی میان کشورهای عضو شانگهای دارای ارزش خوبی بوده و می تواند فرصت خوبی برای ارتقاء سطح درآمدزایی کشورمان باشد.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با اهمیت حضور رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، گفت: حجم تعاملات اقتصادی و تجارت داخلی میان کشورهای عضو این نهاد دارای ارزش خوبی است و می تواند فرصت خوبی برای ارتقاء سطح درآمدزایی کشورمان باشد.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می توان صادرات محصولات غیرنفتی به کشورمان عضو این سازمان را افزایش دهیم، اظهار کرد: در واقع عضویت در شانگهای ظرفیتی ایجاد می کند که می توان با بهره مندی از آن تحریم ها را خنثی و بی اثر کرد.



وی با بیان اینکه دسترسی جمهوری اسلامی ایران به آبهای آزاد و همچنین توانمندی های دانشگاهی، علمی، صنعتی، نانو، پزشکی و غیره یکی از فرصت های خوب برای کشورهای عضو شانگهای بشمار می رود، ادامه داد: بنابراین برای استفاده از چنین ظرفیت هایی به صورت دوجانبه و چندجانبه نیازمند برنامه ریزی مدون و جامعی هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه افزایش ارتباط با کشورهای عضو شانگهای می تواند سبب ایجاد توازن بیشتر در عرصه سیاست خارجی کشورمان شود، افزود: در واقع نگاه به شرق در این عرصه پررنگ تر خواهد شد؛ موضوعی که در گذشته خیلی مورد توجه قرار نداشت.



عضو فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد کشورهای عضو این نهاد می توانند از طریق ارزهای دوجانبه با یکدیگر معامله کنند که این مهم یکی دیگر از جنبه های بی اثر کردن تحریم ها و عدم استفاده از دلار است./



پایان پیام

  • کد خبر : 348420
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار