خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/22 - 17:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

غربی‌ها در برجام حقوق ملت ایران را تضییع کردند/ اظهارات مقامات غربی بی اساس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران در موضوع برجام به همه تعهدات خود پایبند بود اما طرف‌های غربی با عدم اجرای تعهدات خود، حقوق ملت ایران را تضییع کردند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی در خصوص مباحث فرابرجامی، گفت: اگر اظهارات غربی‌ها و برخی از کشورهای همسایه قبل از برجام مطرح می‌شد شاید تا حدودی می‌توانستند افکار جامعه جهانی را با خود همراه کرده و مقصر بودن ایران را اعلام کنند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد افزود: این‌ها شاید  قبل از برجام می‌توانستند ادعا کنند که ایران به دنبال استفاده غیرصلح آمیز از انرژی اتمی است یا اینکه  برنامه نظامی دارد، اما در حال حاضر بعید می‌دانم که گوشی در جهان شنوای این حرف‌های بی‌اساس باشد؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران در برجام به صورت شفاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرد و به تعهدات خود در برجام پایبند بود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون جامعه جهانی مشاهده کرده که طرف‌های غربی به تعهدات خود عمل نکردند و علیرغم اینکه ایران همه تکالیف خود را در برجام انجام داد اما غربی ها حقوق ایران را تضییع کردند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ایران به دلیل رفتار غربی‌ها مسیری که بخواهد حقوق خود را استیفا کند تکیه بر توانمندی‌های بومی بوده که آن را نیز ادامه خواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 309747
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار