خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/20 - 10:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیرضابیگی با اشاره به نشست سالانه کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل؛

عضویت رژیم صهیونیستی در معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای ضروری است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد عدم عضویت رژیم صهیونیستی در معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای بیانگر عدم کارآمدی حقوق بین الملل و استانداردهای دوگانه غرب است.

احمد علیرضابیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص درخواست کشورمان از  جامعه جهانی برای افزایش فشار به رژیم صهیونیستی در راستای عضویت در ان‌پی‌تی، گفت: متاسفانه در حوزه فعالیت های هسته ای شاهد برخورد دوگانه در عرصه بین المللی هستیم.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی کشورهای غربی در برخورد با ایران و رژیم صهیوینستی در حوزه هسته ای و عضویت در (ان.پی.تی) مغرضانه و با استاندارد دوگانه رفتار می کنند که می تواند نشان از عدم کارآمدی حقوق بین الملل نیز محسوب شود.



وی ادامه داد: در این میان آمریکایی ها نیز تلاش می کنند تا برتری رژیم اشغالگر قدس در منطقه حفظ کنند زیرا این رژیم نماینده آنها در خاورمیانه محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه با بحران های ژئوپلیتیک مانند خطر استفاده از سلاح های هسته ای مواجه هستیم، افزود: بر این اساس باید همه فعالیت های هسته ای مطابق قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین رژیم‌ صهیونیستی نیز باید عضو معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) شود و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر  فعالیت های آنان نظارت کند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست برای عضویت رژیم‌ صهیونیستی در معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) و قبول بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی فشار وارد کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 339761
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار