خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/10 - 16:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

عربستان زمینه نفوذ حداکثری آمریکا در منطقه را ایجاد کرده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها ثابت کردند که همواره از دولت‌های ضعیف باج‌خواهی می‌کنند و به چپاول ثروت ذخایر آنها می‌پردازند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به استراتژی «بایدن» در قبال «بن سلمان» حاکم عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها ثابت کردند که همواره از دولت‌های ضعیف باج‌خواهی می‌کنند و چنین موضوعی هم در دولت ترامپ برای کشور عربستان مشاهده شده بود که به اسم فروش تسلیحات عربستانی‌ها را سر کیسه کردند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آنچه که در حال حاضر از سوی ایالات متحده اتفاق می‌افتد فشار بر دولت‌های دست نشانده است تا بتوانند از مسیری دیگر آنها را مورد چپاول قرار دهند.



وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها به دولت عربستان پیشنهاد داده است که به رسالت اسلامی خود یعنی بازگشت عربستان به بدنه کشورهای مسلمان، اقدام کند؛ لذا ما به دنبال این هستیم که دولت‌های مسلمان با یکدیگر جدال نکنند، بلکه برای تامین منافع کشورهایشان با همدیگر همکاری داشته باشند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ایران اسلامی نگران چپاول ثروت کشورهای مسلمان همچون عربستان از سوی سردمداران ایالات متحده است؛ ناگفته نماند از اینکه دولت عربستان زمینه نفوذ حداکثری آمریکا را در منطقه ایجاد کرده به شدت خشمگین بوده‌ایم و چنین موضوعی را مغایر با مفاهیم اسلامی می‌دانیم.



مقتدایی تصریح کرد: معتقد هستیم که عربستان باید به دامن جهان اسلام بازگردد تا دیگر مورد سوء استفاده بیگانگان قرار نگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 315069
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار