خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/09 - 15:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو:

عربستان دنبال سقوط دولت میقاتی است/ واشنگتن مسبب تمام بحران‌های لبنان

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به تحولات اخیر لبنان، گفت: برخی کشورهای منطقه، اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره یمن را بهانه‌ای کردند تا سناریوی طراحی شده جهت به سقوط کشاندن دولت میقاتی، بهم ریختن وضعیت داخلی لبنان و ایجاد آشوب و بی‌ثباتی را اجرا کنند.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص تحولات لبنان، گفت: این تحولات اخیر بهانه جویی بی مورد و نبش قبر از یک اظهار نظر قدیمی است، اظهاراتی که جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان حدود یک ماه پیش کرده است البته اظهارات قرداحی بی مورد نبوده و همه به آن باور دارند.



رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد اینکه در این دوره زمانی کنونی کشورهای عربی همچون عربستان، این اظهارات را بهانه قرار دادند و سفرای خود را فراخواندند، یک سناریوی طراحی شده است که هدف آن چیزی جز به سقوط کشاندن دولت میقاتی، بهم ریختن وضعیت داخلی لبنان و ایجاد آشوب و بی‌ثباتی نیست.



نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس یازدهم یادآور شد: مردم لبنان، رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر این کشور مواضع حکیمانه‌ای اتخاذ کردند و با حکمت رهبران لبنان و درایت آنها یقینا از سناریویی که برخی کشورها طراحی کرده اند، عبور می‌کنند.



گلرو در واکنش به اظهارات وزیر خارجه لبنان مبنی بر اینکه قرداحی در حال بررسی پیشنهاد استعفای خود است، گفت: حسب اطلاعاتی که دریافت کردم؛ آقای قرداحی وزیر اطلاع رسانی گفته که استعفا نمی‌دهم زیرا حرفی نزدم که نیاز به عذرخواهی یا استعفا باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اینکه بیروت برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها از واشنگتن درخواست میانجیگری کرده است، تصریح کرد: واشنگتن مسبب بحران در لبنان، بهم ریختگی و ناآرامی های لبنان است، آنها دنبال ضربه زدن به مردم لبنان هستند بنابراین میانجیگری واشنگتن کمکی به حل مسائل لبنان نخواهد کرد.



گفتنی است؛ تنش دیپلماتیک بین ریاض و بیروت در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره یمن و ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی که ریاض آن را "تهمت" توصیف کرد، رخ داد و پس از آن چهار کشور حاشیه خلیج فارس که اولین آنها عربستان بود، خروج سفرای خود از لبنان را به بهانه مخالفت با اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره بحران یمن اعلام کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 330058
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار