خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/14 - 12:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
توسلی

عدم انجام وظیفه نهاد های بین المللی عامل نقض آتش بس در یمن خواهد شد

نماینده بهار وکبودر آهنگ تاکید کرد:آتش بس موقت در یمن پایدار نخواهد بود و رژیم سعودی تا زمانی که نخاد های بین المللی به وظیفه خود عمل نکنند این توافق نقض خواهد شد.

فتح الله توسلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: مردم یمن در نتیجه اتحاد نا میمون بین کشور های غربی و عربی سالهاست زیر فشار بمب باران و محاصره است و از حقوق اولیه انسانی محروم است اما اتحاد ملی داخلی این کشور و مقاوت ملت با وجود محاصره شدید و جنگ عربستان را مجبوربه پذیرش آتش بس کرده است.



وی افزود:یمنی ها با حداقل امکانات توانستند زیرساخت ها عربستان را مورد تهاجم قرار دهد تا به ائتلاف سعودی بگویند در مقابل تهاجم علیه مردم،بیمارستان ها و کمبود امکانات می توانند منافع اقتصادی و سرزمینی متجاوزان را برای دستیابی به حقوق اولیه به خطر اندازند.



وی با انتقاد از سکوت رسانه ای دنیا در مقابل فجایع جاری در یمن گفت:به دلیل هزینه های سنگین سعودی ها اخبار واقعی رویداد های یمن پوشش داده نمی شود همانطور که واقعیت بحرین نیز منعکس نمی شود و تعداد اخباری که در مورد یمن منتشر می شود بسیار کمتر از اخباری است که در مورد سایر فجایع دنیا منتشر می شود.



نماینده بهار وکبودر آهنگ تاکید کرد:آتش بس موقت یمن توسط سعودی ها نقض خواهد شد همانطور که در ساعات اولیه این آتش بس اتفاق افتاد و تا زمانی که نهاد های بین الملی نخواهند به وظیفه خود عمل کنند این فجایع تکرار می شود و هر روز شاهد شهادت مردم این کشور خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 339390
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار