خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/09 - 14:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری با اشاره به بازگشایی سفارت اسرئیل در امارات:

عادی‌سازی روابط با اسرائیل به نفع کشورهای عربی نیست/ آمریکا به دنبال مشروعیت بخشی به اسرائیل

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل به نفع کشورهای عربی نخواهد بود و قطعا عواقب آن را متحمل خواهند شد.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به بازگشایی سفارت اسرائیل در کشور امارات اشاره کرد و گفت:  رژیم صهیونیستی هیچ گونه جایگاهی در میان کشورهای مسلمان و آزادی خواه نداشته و نخواهد داشت، زیرا او را فاقد مشروعیت می‌دانند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس افزود: آمریکایی ها در سالهای اخیر راهبردی را برای مشروعیت بخشی به رژیم کودک کش صهیونیستی ترسیم کرده و به نحوی وارد معامله با کشورهای عربی شده تا اهداف خود را در این رابطه پیش ببرند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها با ایجاد داعش و درگیری در منطقه به بهانه تامین امنیت در خاورمیانه حضور پیدا کردند؛ بنابراین در سایه تفرقه افکنی میان کشورهای مسلمان به دنبال پیشبرد اهداف سیاسی خود هستند که یکی از آنها باز کردن پای اسرائیل به منطقه و در واقع مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی است.



وی اظهار کرد: ایالات متحده به بهانه های مختلفی مثل ایران هراسی زمینه را در برخی از کشورهای عربی همچون امارات، بحرین و ... فراهم کرد تا اینکه با اسرائیل روابط سیاسی و دیپلماتیک برقرار کنند، اما عواقب چنین کاری را متوجه نمی شوند؛ چرا که در هر جایی اسرائیل پایگاهی ایجاد کرده به دنبال تفرقه افکنی بوده است.



حیدری تاکید کرد: ماندگاری رژیم صهیونیستی، در تفرقه افکنی میان کشورها تعریف شده است؛ بنابراین اولین آسیب عادی سازی روابط با اسرئیل را خود همین کشورهای عربی متحمل خواهند شد و البته تشدید نا امنی و تنش در منطقه هم محصول روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با این رژیم خواهد بود.



این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: عادیسازی روابط با اسرائیل به ضرر منطقه خاورمیانه است لذا امارات و امثالهم باید در رفتارشان تجدید نظر کنند؛ ضمن اینکه مردمان کشورهایی نظیر بحرین و امارات و ... هیچ اعتقادی به روابط با اسرائیل ندارند؛ البته به زودی پیامدهای این عادی‌سازی را هم از سوی چنین رژیمی خواهند دید./



پایان پیام

  • کد خبر : 322311
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار