خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/22 - 10:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

طرف های برجام باید موظف به جبران خسارت های وارد شده به ایران باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازگشت آمریکا به برجام کافی نیست بلکه طرف های مقابل باید موظف به جبران خسارت های وارد شده به ایران باشند.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آثار زیان بار تحریم های ظالمانه آمریکا بر اقتصاد کشورمان با تاکید بر جبران خسارت های وارد شده توسط این کشور گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند علیرغم  این که از ابتدا در بحث برجام به آمریکایی ها و طرف های مقابل خوشبین نبودیم اما بنابر مصالحی این توافق نامه امضاء شد تا طرفین به تعهداتشان عمل کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش عمل کرده ولی طرف های مقابل نه تنها تا این لحظه به هیچکدام یک از تعهداتشان عمل نکردند بلکه آمریکا به صورت یک طرفه از برجام خارج شد که این اتفاقات باعث وارد شدن آسیب ها و لطمه های زیادی در حوزه های اقتصادی،مالی،بانکی،تجاری،بیمه،بهداشتی،درمانی ودارویی به جمهوری اسلامی شد.



وی افزود:متاسفانه طرف های مقابل بدون توجه به قطعنامه ای که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب کرده بودند ضمن سرباز زدن از عمل به تعهداتشان عملا از زیر بار آن شانه خالی کردند.



نوش آبادی عنوان کرد: اگر قرار باشد جمهوری اسلامی یک طرفه به تعهداتش عمل کند خسارات وارده بیشتر می شود همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اقدام مجلس یازدهم درست بود تا دولت با شروع غنی سازی 20 درصد این پیام را به طرف مقابل بدهد که برجام جاده یک طرفه نیست.  



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از اول جمهوری اسلامی اعلام کرده هر گاه 1+4 به تعهداتش قانونی اش عمل کند به عقب باز خواهد گشت.



وی ابراز کرد:کاهش تعهدات ایران بر اساس مفاد پیش‌بینی شده در برجام بوده که به صراحت می گوید با عدم اجرای تعهدات طرف های مذاکره، کشورمان می تواند اقدام متقابل داشته باشد.



نوش آبادی بیان کرد: ضمن جبران خسارت های وارد شده از سوی آمریکا طرفین باید متعهد به جبران خسارت های اقتصادی مانند تجاری،بانکی،پولی،بیمه و بهداشتی باشند و در صورت چنین اتفاقی کشورمان به صورت کامل اجرای تعهداتش را انجام می دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311874
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار