خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/20 - 13:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضائی:

طرفین مخاصمه در قره باغ از توافق آتش‌بس تمکین کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است دخالت‌های خارجی به خصوص حضور نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز باعث افزایش تنش‌ها در قره‌باغ شده بود که اکنون با امضای آتش‌بس باید دست مداخله‌گران نیز کوتاه شود.

ابراهیم رضائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به امضای آتش بس میان جمهوری آذربایجان، ارمنستان و فدراسیون روسیه گفت: اکنون تمکین از آتش بس اهمیت دارد تا شاهد اوج گیری مجدد تنش ها در منطقه نباشیم.



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره خواستار پایان یافتن درگیری ها در منطقه قره باغ بود، اظهار داشت: ادامه ناامنی ها در قره باغ برای ما پذیرفتنی نبود چرا که دامنه آن به سایر کشورها نیز سرایت می‌کند و تبعات منفی برای همسایگان خواهد داشت.



وی در ادامه با ابراز امیدواریم از تمکین طرفین مخاصمه از آتش بس صورت گرفته و عدم توجه به دخالت‌های خارجی عنوان کرد: معتقدیم باید همزمان با پایان یافتن درگیری ها، سایر حکومت های مداخله گر در جنگ نیز به حضور خود در منطقه را پایان داده و دخالتی در موضوعات میان دو کشور نداشته باشند.



رضائی در توضیح بیشتر این دخالت ها افزود: سیاست های توسعه طلبانه ترکیه و دخالت های نظامی رژیم صهیونیستی که به عنوان نیروی هوایی دو طرف ظاهر می شد، باعث شده بود شاهد اوج‌گیری تنش‌ها باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برخی اعتراضات داخلی در ارمنستان در پی امضای توافق آتش بس، خاطرنشان کرد: هر دو کشور باید افکار عمومی داخلی خود را هدایت و کنترل کنند تا منجر به افزایش تنش ها نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 307767
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار