خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/23 - 13:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
میرتاج‌الدینی:

طرح نمایندگان آمریکا برای تحریم مبادلات تسلیحاتی با ایران هیچ مشروعیتی ندارد

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس اعتقاد دارد آمریکایی ها در مقابل اذهان عمومی دنیا از مذاکره و بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک صحبت می کنند اما در عمل طور دیگری رفتار می کنند که نشانه پیمان شکنی واشنگتن است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهداف پشت پرده طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مبادلات تسلیحاتی با ایران، گفت: طرح چنین موضوعی توسط سیاستمداران ایالات متحده، نشانه دیگری از پیمان شکنی واشنگتن است.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنین طرحی گویای خوی استکباری آمریکا است و نشان می دهد دولت جدید بایدن نیز پیرو سیاست های ترامپ است.



وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در مقابل اذهان عمومی دنیا از مذاکره و بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک صحبت می کنند اما در عمل طور دیگری رفتار می کنند، ادامه داد: در واقع تحریمی ظالمانه بر اساس توافق صورت گرفته برچیده شده، اما اکنون یکی از طرف های مذاکره کننده سابق و علاقمند به بازگشت به توافق خواستار اعمال مجدد این مهم است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد موضوع تحریم تسلیحاتی کشورمان هم زمان با مذاکرات هسته ای به میان آمد و شورای امنیت در قطعنامه‌هایی به آن عمق بخشید تا جایی که خرید و فروش سلاح های متعارف برای جمهوری اسلامی ممنوع شد.



نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع این قطعنامه‌ها ذیل ماده ۴۱ منشور ملل متحد بود و موجب میشد هیچ کشوری حاضر به همکاری با کشورمان در این خصوص نشود اما با از بین رفتن این مهم، اعمال تحریم های یکجانبه توسط آمریکا دیگر مشروعیت نخواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 331187
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار