خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 10:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رفیعی در نشست تاثیرات جنگ بر غزه؛

ضرورت پرداختن به ابعاد اقدامات ضدبشری و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در اجلاس‌های آتی تغییرات اقلیمی

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اجلاس های آتی تغییرات اقلیمی باید به ابعاد اقدامات ضدبشری و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست تاثیرات جنگ بر غزه؛ حسابرسی و ارزیابی زیست محیطی و امنیت غذایی که صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفندماه) برگزار شد، با بیان اینکه جنایات کشورهای زیاده خواه و رژیم صهیونیستی سبب شده شاهد تخریب زمین و سرزمین فلسطین باشیم، گفت: کره زمین متعلق به همه آحاد بشر در همه زمان ها است؛ این ایام مصادف شده با روز درختکاری که بیانگر اهمیت توجه به حفظ محیط‌زیست است.

وی اظهار کرد: این مهم در حالیست که بیش از ۳۰ هزار و پانصد نفر از مردم خصوصا کودکان و زنان در غزه کشته شده اند؛ اعداد و ارقام حرمت های خود را از دست داده اند زیرا باید حواسمان باشد که در مورد انسان ها صحبت می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اتفاقات رخ داده در غزه از سوی رژیم صهیونیستی در هیچ کلونی حیاتی رخ نداده و بی سابقه است؛ در واقع امروزه شاهد فجیع ترین‌ جنایات علیه همنوعان خود هستیم.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه رژیم غاصب اسرائیل از فسفر سفید استفاده می‌کند که سبب بارش آتش بر سر مردم غزه می‌شود، ادامه داد: متاسفانه این اقدام آثار طولانی مدتی خواهد داشت و سبب می‌شود سال های سال این منطقه آلوده بماند.

رفیعی با اشاره به اینکه ابعاد جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه باید بررسی شود، گفت: این تسلیحات می‌تواند بر تغییرات اقلیمی اثر مخربی بگذارد لذا باید با آن برخورد شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک باید در اجلاس های آتی تغییرات اقلیمی، موضوع یاد شده مورد بررسی قرار بگیرد. در اجلاس IPU موضوع مذکور را مطرح کردم که با استقبال کشورهای متعدد همراه شد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه می‌خواهم یاری کند تا با استناد معاهدات بین المللی موضوع یاد شده را در مجامع بین المللی پیگیری کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 376225
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار