خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به نشست چهارجانبه مسکو؛

ضرورت عادی‌سازی روابط میان ترکیه و سوریه/ قدرت‌های بیگانه باید از منطقه خارج شوند

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد کشورهای منطقه باید به مولفه حسن همجواری و رعایت حقوق یکدیگر توجه داشته باشند لذا در نشست چهارجانبه تلاش شد ترکیه و سوریه به سمت عادی سازی روابط گام بردارند و زمینه های رفع مشکلاتشان فراهم شود.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با نشست معاونین وزرای خارجه ایران، ترکیه، سوریه و روسیه به منظور بازگشت صلح و ثبات پایدار به سوریه، گفت: متاسفانه برخی از قدرت های بیگانه در امور کشورهای منطقه دخالت می کنند و در این راستا از ظرفیت های همپیمانان خود نیز بهره می برند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که نشست مذکور به مداخله گران خارجی هشدار می دهد که کشورهای منطقه می توانند امنیت و ثبات پایدار ایجاد کنند و نیازی به حضور آنها در سوریه وجود ندارد.



وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه باید به مولفه حسن همجواری و رعایت حقوق یکدیگر توجه داشته باشند، ادامه داد: در این نشست تلاش شد تا ترکیه و سوریه به سمت عادی سازی روابط گام بردارند و زمینه های رفع مشکلاتشان فراهم شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه امروزه می توان از طریق گفتگو و مذاکره بسیاری از سوءتفاهم ها و مسائل تنش زا میان کشورهای منطقه را برطرف کرد، افزود: نشست نمایندگان وزرای خارجه ایران، ترکیه، سوریه و روسیه به منظور بازگشت صلح و ثبات پایدار به سوریه مصداق بارز این مهم محسوب می شود.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه باید در رفتارشان نشان دهند که درصدد اعتمادسازی هستند، خاطرنشان کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی به عنوان یکی از کشورهای اثرگذار در مسائل منطقه ای تلاش کرد در این نشست نقش میانجی گر را ایفا کند تا شاهد تعمیق روابط دوجانبه  میان ترکیه و سوریه باشیم./ 



پایان پیام

  • کد خبر : 359500
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم