خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 10:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عسکری در نشست تاثیرات جنگ بر غزه؛

ضرورت رفع محدودیت‌های ارسال آب و غذا به غزه/ جلوی مرگ ناشی از سوءتغذیه‌ باید گرفته شود

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خواستار مشارکت همه کشورها برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از سوءتغذیه در غزه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست تاثیرات جنگ بر غزه؛ حسابرسی و ارزیابی زیست محیطی و امنیت غذایی که صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفندماه) برگزار شد، با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از موضوعات مهم برشمرده می‌شود، گفت: سازمان‌های جهانی رویکردشان مبتنی بر تولید غذای سالم و در دسترس بودن آن است.

وی اظهار کرد: همه انسان ها در دنیا حق دارند از غذای سالم استفاده کنند و زندگی ارزشمندی داشته باشند؛ متاسفانه امروزه رژیم صهیونیستی هیچ‌کدام از قوانین بین المللی را رعایت نمی‌کند لذا شاهد اتفاقات فاجعه بار در غزه هستیم که منجر به نسل کشی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سکوت در مقابل این جنایات، خیانت علیه بشریت محسوب می‌شود؛ در این میان آلوده کردن آب و زمین و از بین بردن محیط‌زیست، کمبود غذا و بروز سوء تغذیه و غیره از جمله مصداق‌های اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی است.

عسگری در این زمینه، ادامه داد: امروزه در حوزه بحث امنیت غذایی همه کشورها باید همراهی کنند؛ بنابراین اگر بخواهیم به مردم فلسطین کمک کنیم نیاز به کنار رفتن محدودیت ها هستیم تا جلوی مرگ و میر ناشی از نبود غذا و سوءتغذیه گرفته شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست قوه مقننه بیان کرد: یقیناً اگر کشورها جلوی رژیم اشغالگر قدس ایستادگی نکنند، روزی خودشان گرفتار آسیب‌های ایجاد شده از سوی رژیم صهیونیستی خواهند شد. اگر امروز آبی آلوده شود، حتماً خطرات آن شامل کشورهای مختلف خواهد شد؛ به عنوان مثال آلودگی دریاها، همه کشورهای منطقه را تهدید خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای مختلف باید به موضوع حملات در غزه، کشتار انسان‌ها و نابودی محیط زیست واکنش نشان دهند؛ در این راستا قوه مقننه ایران آمادگی دارد در این زمینه از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376227
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار