خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/08 - 20:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
آزاد در هفتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان پارلمان 2021:

ضرورت حمایت از آموزش عالی و دانشگاهی در دوران همه گیری کووید 19

عضو گروه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ضرورت حمایت از آموزش عالی و دانشگاهی در دوران همه گیری کووید 19 تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، الهام آزاد عصر امروز (چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه) در هفتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان پارلمان 2021، گفت: همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی اجباری آموزش های حضوری و سوق دادن آن به سمت آموزش های غیرحضوری تمام کشورها را درگیر چالش های جدیدی ساخته است لذا چالش های جهانی نیازمند همکاری های علمی جهانی و گردآوری جوامع بین المللی در یک جبهه علمی است؛ عبور از این بحران مستلزم تلاش مشترک همه با روحیه همکاری و همبستگی و از طریق چندجانبه گرایی امکان پذیر است.



عضو گروه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه تحقیقات علمی، نشریات، نرم افزار و اطلاعات علمی بدون هیچگونه تبعیض سیاسی باید قابل دسترس و موجود برای همه مردم جهان باشد.



وی ادامه داد: ایران عضو گروه ویژه اضطراری یونسکو- کووید 19 می باشد و قبلا تجربیات خود را در مورد بیماری همه گیر در حوزه آموزشی با سایر کشورها و سازمان ها به اشتراک گذاشته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در ابتدای همه گیری یک کمیته ویژه ملی برای اطمینان از تداوم یادگیری و آموزش ایمن، پیاده سازی تمامی سیاست ها و برنامه ریزی های آموزشی سازمان یافته، تامین منابع کافی و تضمین آموزش برای دسترسی حدود 99 درصد از کودکانی که به آموزش نیاز دارند تشکیل شد؛ از جمله چنین سیاست های آموزشی موجب شده است تا 800 هزار دبیر و معلم مدرسه جهت ادامه آموزش ایمن از طریق بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی ترغیب شوند.



آزاد افزود: در این برهه از زمان سازمان ملل متحد به ویژه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو می تواند از طریق حمایت از کشورهای در حال توسعه نقش مهمی در اولویت های آموزشی و تسهیل در طرح های واکسیناسیون برای کودکان و معلمان ایفا کند.



نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای اطمینان از برابری هوشمندسازی و علم، فناوری و نوآوری (STI) و رفع شکاف فزآینده موجود میان کشورها، تبادل نظر و تصمیم گیری در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات بایستی با اصول خاص حقوق بین الملل از جمله حاکمیت دولت، برابری حاکمیت، عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها و مسئولیت پذیری سیستم عامل ها و شرکت های فراملیتی، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، به طور محض برای اهداف صلح آمیز و حفاظت و امنیت داده ها با رویکرد کمک به از بین بردن نابرابری های علم، فناوری و نوآوری و هوشمندسازی در سرتاسر جهان انجام پذیرد.



عضو گروه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری نزدیک با سایر کشورها در سطح منطقه ای و بین المللی با هدف کمک به مدیریت جهانی در مورد ویروس همه گیر و از بین بردن فاصله علم، فناوری و نوآوری و دیجیتالی موجود در میان کشورها می باشد.



گفتنی است محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر نمایندگان قوه مقننه در هفتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان پارلمان 2021 بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 318300
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار