خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/11 - 12:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به سفر اخیر امیرعبداللهیان به مسقط؛

ضرورت توسعه همکاری مشترک میان ایران و عمان در عرصه‌های تجاری و اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:با توجه به رخدادهای اخیر در سطح منطقه و همچنین دنیا ضرورت دارد باید شاهد گسترش و افزایش همه جانبه همکاری های مشترک در زمینه‌های تجاری، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت، گردشگری و غیره میان ایران و عمان باشیم.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به عمان و رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای، گفت: با توجه به رخدادهای اخیر در سطح منطقه و همچنین دنیا ضرورت دارد شاهد گسترش و افزایش همه جانبه همکاری های مشترک در زمینه‌های تجاری، انرژی، حمل و نقل  و ترانزیت، گردشگری و  غیره باشیم.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت های خوبی دارد که عمان خواهان تامین آنها از کشورمان است، اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه کشاورزی و صادرات مواد غذایی به این کشور می توان شاهد توسعه حجم صادرات باشیم.



وی با بیان اینکه عمان می تواند نقش مهمی در ایجاد صلح و دوستی در منطقه خصوصا میان کشورهای خلیج فارس و همچنین مسائل بین المللی ایفا کند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که در این سفر در مورد ادامه مذاکرات رفع تحریم رایزنی صورت گرفته که تایید کننده این مهم است لذا همکاری های منسجم دو کشور امری غیرقابل چشم پوشی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، افزود: همچنین ایران و عمان می توانند با دیپلماسی فعال و همکاری مستمر، سوءتفاهم ها و دغدغه های مشترک میان کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس را برطرف کنند.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا گفتمان های فعلی در میان تهران و مسقط می تواند منجر به گره گشایی در مسائل مختلف  منطقه ای و بین المللی اعم از برجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 354483
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم