خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/26 - 14:43
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
رفیعی در دیدار با سفیر نروژ در تهران تاکید کرد:

ضرورت تعامل مجالس ایران و نروژ در زمینه قوانین زیست محیطی و اقدامات سیاستی

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و همکاری مجالس جمهوری اسلامی ایران و نروژ باعث خواهد شد تا همکاری‌های مطلوبی در زمینه قوانین زیست محیطی و اقدامات سیاستی در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیگوالد تومین هاگه، سفیر نروژ در تهران، امروز (چهارشنبه 26 آبان 1400) با سمیه رفیعی رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفتگو کرد. 



رفیعی در این دیدار با اشاره به سوابق همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و نروژ در زمینه شیلات و محیط زیست ابراز امیدواری کرد تا این تعاملات در سایر حوزه‌ها از جمله بازیافت زباله، انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید خودروهای برقی و مقابله با تغییرات اقلیمی، گسترش پیدا کند.



وی با اشاره به تشکیل فراکسیون محیط زیست در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی بیش از دو دهه سابقه فعالیت دارد و در دوره فعلی نیز از فعال‌ترین فراکسیون‌های قوه مقننه است که این نشان‌دهنده اهمیت مسئله محیط زیست و توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی از سوی نمایندگان است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: محیط زیست مسئله‌ای محدود به مرزهای جغرافیایی و مربوط به یک کشور یا منطقه خاص در جهان نیست و رفع مسائل و نگرانی‌های این حوزه نیازمند عزم و اراده جدی تمامی کشورهای دنیاست. 



وی خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی و آب و هوایی یک پدیده نیست بلکه یک روند است که باید برای رفع مسائل آن همکاری‌های نزدیکی بین کشورهای دنیا صورت گیرد.



رفیعی در بخش دیگری افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری با اقلیم‌های مختلف است که هر اقلیم شرایط خاص خود را دارد اما ما تلاش داریم تا حفظ محیط زیست را در تمامی این اقلیم‌ها در دستور کار قرار دهیم.



عضو کمیسیون‌ کشاورزی، آب و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اقدامات ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است تا نقش مهمی در حفظ زمین و محیط زیست و مبارزه با تغییرات آب و هوایی و اقلیمی در دنیا داشته باشد.



وی افزود: مسئله محیط زیست یکی از دغدغه‌های جدی دولت فعلی جمهوری اسلامی ایران است و شخص رئیس جمهور بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند.



رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجالس و نمایندگان، صدای ملت‌ها هستند، گفت: تعامل و همکاری مجالس جمهوری اسلامی ایران و نروژ باعث خواهد شد تا همکاری‌های مطلوبی در زمینه قوانین زیست محیطی و اقدامات سیاستی در این حوزه صورت گیرد.



ایران و نروژ به دلیل تولید و صادرات نفت و گاز، شرایط مشابهی دارند



سیگوالد تومین هاگه، سفیر نروژ در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی روی مسئله محیط زیست، گفت: مسئله تغییرات آب و هوا و تاثیرات اقلیمی آن از چالش‌های مهم در جهان هستند و کشورهای بسیاری به کار روی این مسئله علاقمند هستند.



وی مسئله تغییرات اقلیمی را موضوعی حائز اهمیت برای نروژ دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و نروژ به دلیل تولید و صادرات نفت و گاز، شرایط مشابهی دارند و شرکت‌های دو کشور نیز متاثر از این حوزه هستند، بر همین اساس می‌توان همکاری‌های مشترکی را در این زمینه‌ها تعریف کرد.



سفیر نروژ در تهران در ادامه آب شدن یخ‌های قطبی و بالا آمدن آب دریا را مسائل حائز اهمیت برای نروژ و موضوع بیابان‌زدایی را نیز دغدغه جمهوری اسلامی ایران در حوزه محیط زیست دانست و بر لزوم توسعه‌ همکاری‌های دوجانبه در این زمینه‌ها تاکید./



پایان پیام

  • کد خبر : 331537
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار