خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/17 - 16:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

ضرورت ارتقاء سطح رایزنی‌ها میان ایران و عربستان/ گفتگوها نباید فرسایشی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سطح رایزنی ها میان ایران و عربستان کند بوده و باید شتاب بگیرد و این در حالیست که زمینه تفاهم میان دو کشور وجود دارد.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت مذاکرات میان تهران و ریاض و میانجی گری برخی کشورها مانند عراق، گفت: اختلافات میان ایران و عربستان در هر سطحی به نفع منطقه و جهان اسلام نیست و این مهم از سوی کشورمان درک شده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این امر در حالیست که سعودی ها هنوز ابهام دارند و به همین خاطر در معادلات سیاسی یکی به نعل و یکی به تخته می زنند که اقدام صحیحی نیست.



وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده برگزاری مذاکرات است و بر این اساس چندین مرتبه گفتگو انجام شده است، ادامه داد: باید یادآور شد پیش شرط برگزاری مذاکرات عدم حضور آمریکا بوده است؛ البته شاید کشوری مانند عراق و دیگر کشورهای اسلامی میانجی گری کنند که اشکالی ندارد اما اینکه آمریکایی ها و برخی کشورهای غربی که طراح اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی هستند درصدد ورود به مذاکرات باشند قابل قبول نیست.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هم اکنون سطح رایزنی ها میان ایران و عربستان کند بوده و باید شتاب بگیرد و این در حالیست که زمینه تفاهم میان دو کشور وجود دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سطح مذاکرات باید ارتقاء یابد وگرنه مذاکرات فرسایشی می شود که به نفع هیچ یک از کشورها نخواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 326720
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار