خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/13 - 11:32
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سفیر سوریه با گلرو تاکید شد

ضرورت ارتقاء روابط همه جانبه بویژه اقتصادی، تجاری و تقویت روابط پارلمانی

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه تاکید کرد: تقویت روابط همه جانبه بویژه در چارچوب همکاری های پارلمانی، جهت ارتقا سطح تبادل تجاری دو کشور ضرورت دارد و مجلس شورای اسلامی از تعامل همه جانبه در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی و اجتماعی ـ فرهنگی استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شفیق علی دیوب سفیر جمهوری عربی سوریه با عباس گلرو  رئیس کمیته روابط خارجی و نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و اعضای این گروه دوستی  پیرامون تقویت روابط دو کشور و تحولات منطقه دیدار و گفتگو شد.



عباس گلرو، در ابتدای این دیدار، همبستگی و پیوستگی دو کشور در شرایط بحرانی را نشان از عزم راسخ فیمابین و پیوند های عمیق تاریخی، فرهنگی دانست.



وی با بیان حقیقت تاریخی بین دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه دو جنگ تحمیلی را تجربه کرده و در حساس ترین موقعیت این جنگ ها یکدیگر را مساعد و همراه بوده اند. 



ایران تا پیروزی کامل حامی و همگام دولت سوریه خواهد بود



رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین متذکر شد: همچنان که رئیس جمهور وقت سوریه در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران، پشتیبانی و حمایت خود از  جمهوری اسلامی ایران را متوقف نکرد، امروز نیز ما در بحران و جنگ علیه سوریه تا پیروزی کامل این کشور علیه تروریست های تکفیری حامی و همگام دولت، ارتش و مردم این کشور خواهیم بود.



نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی با تاکید بر نقش اساسی عناصر سه گانه مردم, رهبری و ارتش سوریه  تصریح کرد: حمایت همپیمانان به ویژه محور مقاومت در پیروزی سوریه بر تروریست ها و حامیان خارجی آنها مؤلفه اساسی در این پیروزی است.



مجلس از تعامل همه جانبه استقبال می کند



وی تأکید کرد: تقویت روابط همه جانبه بویژه در چارچوب همکاری های پارلمانی، جهت ارتقا سطح تبادل تجاری دو کشور ضرورت دارد و مجلس شورای اسلامی از تعامل همه جانبه در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی و اجتماعی ـ فرهنگی استقبال می کند.



بمباران مرزی سوریه تروریسم بین المللی است



رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، بمباران مرزی سوریه طی هفته گذشته را تروریسم بین المللی دانست و سکوت جامعه جهانی و نهادهای بین المللی نسبت به این تجاوز علنی را شگفت انگیز بیان کرد.



در این دیدار فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین ارتقاء سطح روابط در زمینه بهداشتی و پزشکی بین دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی برای توسعه در زمینه فعالیت های بهداشتی و ارتقاء سطح سلامت و همچنین پذیرش بیمار و توریسم آمادگی کامل دارد.



جعفر راستی نماینده شبستر و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران _ سوریه نیز حماسه و جنگاوری ایرانیان در کنار ارتش سوریه را رمز پیروزی در سوریه بیان کرد و همکاری ایران در زیرساخت های این کشور را نشانه تعامل و پیوند همیشگی فیمابین بیان کرد. وی آمادگی مجلس برای تقویت همکاری کشاورزی را اعلام کرد.



حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار تحکیم روابط فیمابین را در گستره تعاملات و توسعه همکاریهای دو کشور بیان کرد و پیوند خونی سوری ـ ایرانی را سرآغاز توجه دو کشور نسبت به تحولات آتی در منطقه دانست.



احمد حسین فلاحی نماینده همدان و فامنین  نیز از تقویت کمیسیون های مشترک، فراکسیون های مورد علاقه دو کشور و همچنین ارتقاء سطح روابط علمی ـ دانشگاهی ایران و سوریه استقبال کرد و آمادگی مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران را برای این مهم اعلام کرد.



ارتش و ملت سوریه قدردان جمهوری اسلامی ایران هستند



شفیق علی دیوب سفیر جمهوری عربی سوریه همراهی و حمایت و پشتیبانی همه جانبه ایران در بحران جنگ سوریه را ستود و گفت:  پیروزی در سوریه به پشتیبانی همپیمانان به ویژه جمهوری اسلامی ایران به دست آمد و همواره ارتش و ملت سوریه قدردان ملت، دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران هستند.



سفیر سوریه در ادامه با تاکید بر روابط استراتژیک و تاریخی ایران و سوریه, امام خمینی (ره) و حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه را معمار و پایه گذار این روابط دانست و خواستار تقویت روابط در زمینه های علمی و فناوری, اقتصادی, کشاورزی, بهداشتی و فرهنگی شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 315367
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار